Naše firemní schránky byly zaplaveny tiskovou zprávou. Ta prý spam není i přesto, že si nikdo nevyžádal. Klasika. Ale k věci. Nesoustředím se na energetiku a o spotřebu se zajímají jiní, prto také nechápu proč jsem cílem specialisty na PR.
Na obědě se kolegové o tom hlasitě bavili a nakonec vše utichlo se závěrem, že jde o tradiční manipulaci s čísly. Tex zní:
... dodavatelé elektřiny se ke konci loňského roku předháněli, kdo klesne s cenou níže. Zaznívalo, že spotové tarify vlastně výhodné nejsou a fixované ceny válí. A tak jsme se na to podívali trochu blíže.
Zákazníci s fixními tarify loni za kilowatthodinu energie zaplatili průměrně 4,07 korun. Průměr spotových cen, který je na hodnotě 3,01 Kč/kWh, je tak hravě trumfnul. V Delta Green máme ještě statistiky pro zákazníky, kteří si naší aplikací Proteus nechávají automaticky řídit spotřebu elektřiny. A ti se dostali na průměrnou cenu 2,89 Kč/kWh. Srovnání jsme dělali jen na silových cenách elektřiny, včetně DPH (tedy na části ceny, kterou mohou ovlivnit dodavatelé energií).
Kouzlo čísla 2,89 je ve flexibilní spotřebě. Proteus zná rytmus domácnosti i ceny elektřiny na 24 hodin dopředu. Velké odběry, typu dobití baterie, naplánuje na levné hodiny. A v těch drahých energii do sítě naopak prodává.
A bonus na konec – do hodnoty 2,89 Kč/kWh jsme nezapočítali až 1 000 korunovou kompenzaci, kterou od nás měsíčně dostávají domácnosti zapojené do balancování sítě.
V příloze naleznete graf průměrných cen silové elektřiny za rok 2024.
Pokud byste měli k číslům nebo fungování flexibility otázky, napište, rád vás propojím s produktovým ředitelem a spolumajitelem Delta Green, Jan Hiclem.
S přáním dalších dnů plné energie,
Tomáš Kolder
Komunikace a PR
+420 732 848 725
tomas.kolder@deltagreen.czKolega říká, že co se divím, že je to slint marketiku a tomu se přece nikdy nemůže věřit. To ani v našem oboru se marketinku nesmí věřit?
A když jsem to ukázal mému synovi a ten to s úsměvem komentoval takto nějak ...
... ten text je PR sdělení maskované jako objektivní analýza. Využívá výběrové statistiky, neúplná srovnání, přehánění výhodnosti určitého řešení a absence důležitých kontextových informací. Hlavním cílem je přesvědčit čtenáře, že Proteus a Delta Green jsou zaručeně výhodné, aniž by bylo uvedeno, jaká jsou rizika a náklady.
Tak teď nevím. Je to směřované na neznalé spotřebitele? To je pro ně přece nečitelné. A na odborníky? Ti to nebudou číst už pro ten přiblblý marketinkový styl.
A teď se dostávám zpět na začátek, jaká byla loni skutečně nejlevnější kilowatthodina?