Lze připojit elektrokotel zásuvkou nebo je nutný 3f vypínač?
Miroš Jan:
Citace: Jan P 05.06.2016, 08:35
Nejdříve jsem si myslel, že doporučení se zásuvkou je dobré, ale poté co bylo zmíněno, že při zapojení hdo dalším vodičem/vodiči by mohl vzniknout problém, vidím to jinak.
Kotel je od Thermony Therm EL9, doporučení na zásuvku jsem dostal přímo od technika.
Jenomže v tom manuálu ke kotli, není žádná zmínka o zásuvce. (norm)
Takže technik lhal. (zle)
Jinak nezapomeňte do domovního rozvaděče, instalovat i stykač pro ten elektrokotel. ;)
David Hruda:
Citace: Miroš Jan 05.06.2016, 13:55
Jinak nezapomeňte do domovního rozvaděče, instalovat i stykač pro ten elektrokotel. ;)
Stykač proč?
ACEOF ACES:
Citace: Miroš Jan 05.06.2016, 13:55
...
Citace: Jan Franěk 04.06.2016, 06:45
...
Do elektrokotle totiž správně patří dva kabely. Napájení a řídící signál HDO. Mnoho ..... toto podceňuje a ovládají přívod stykačem v rozvaděči, což je hrozná prasečina a brání to řádnému fungování elektrokotle. Například jde o doběh čerpadla po vypnutí lelektrokotle, který umožní dochladit rozpálená tělesa. To co mají doma prasečinu, pak ve velkých mrazech, kdy nastavují vysokou teplotu do radiátorů, mívají problém s vypadáváním havarijního termostatu, když se tělesa nedochladí po "centálstopu" elektrokotle a ten se velmi rychle v tom malém objemu přetopí. Navíc to neodpovídá zapojení v návodu a prý to může mát vliv na záruku. Ale o tom jsem jen slyšel a nemám to potvrzené.
...
Jan P:
V manuálu zásuvka není, pouze technik to tvrdil. Sem tam se ještě snažím věřit lidem od výrobce, ale je to víc a víc těžší.
Podle toho návodu jsem myslel, že kotel si blokuje vysoký tarif sám uvnitř a stačí mu jen napájení a řídící signál. Vypnout ho ani nemůžu, protože má všelijaké ochrany proti zámrzu, zalehnutí čerpadla + doběhy apod. jak píše ESO ES.