|
|
|
|
Jiří Schwarz
Offline
|
|
« Odpověď #3 kdy: 22.06.2015, 19:58 » |
|
Nějakou osvětu máme, tak mimo obec najdeme chodce, kteří mají alespoň nějaké výrazné nebo reflexní prvky na oblečení, škoda, že to nejsou všichni. V obci zpravidla ne, takže v dobrém osvětlení přechodů vidím správný krok. A při žlutém osvětlení nejsou moc výrazné některé odstíny např. tmavě modré. Člověk v takovém oblečení je rozhodně lépe (a dříve) vidět při bílém světle. Jinak za "moje oči" bych si dovolil tvrdit, že různá "bodová" světla oslňují a zhoršují viditelnost jiných objektů, které tak nezáří.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
|
|
Petr Fiedler
Neverifikovaný uživatel @5
Offline
|
|
« Odpověď #6 kdy: 23.06.2015, 22:24 » |
|
Pokud jsou za jeden rok škody připadající v průměru na 1 km délky v řádu statisíců až milionů, tak by se asi vyplatilo, kdyby typická nehodová místa někdo zkoumal a následně prováděl dopravně psychologické opatření.
Míst, kde by pouhá bílá čára na silnici zřetelně indikující hlavní/vedlejší nebo upozorňující na "přednost z prava", snížila počet nehod na minimum, mám ve svém okolí desítky. Míst, kde bezpečnost snižuje nevhodně provedené zábradlí, přerostlá vegetace, nebo to, že řidič kouká po dírách v silnici místo po chodcích, znám také dost.
Kruhový objezd, který lze projet vysokou rychlostí a tedy neplní svou primární funkci, známe asi všichni. To musel někdo vyprojektovat, někdo zkolaudovat a někdo další se tváří, že to nevidí.
Dál tu máme nevhodně umístěné přechody, semafory seřízené tak, že chodcům skočí zelená zrovna když se odbočující vozidla dají do pohybu, ... - jako by autoři dopravních opatření měli provize od autoservisů a nemocnic.
Škody z nočních nehod tvoří pouhou třetinu celkových škod, tak nerozumím tomu, proč BESIP řeší osvětlení a ne další aspekty, které nehodám citelně napomáhají (a to navíc 24 hodin denně).
Osvětlení je už většinou jenom třešnička na dortě, ale dá se za něj utratit hodně peněz. Chtít, aby se před přijímáním nákladných opatření udělala riziková a ekonomická analýza tak, abychom za každý investovaný milion snížili škody alespoň o milion, to bychom asi chtěli od BESIPU a příslušných ministerstev hodně ...
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Jirka Š. Svejkovský
Offline
Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5
|
|
« Odpověď #7 kdy: 24.06.2015, 10:02 » |
|
Nejhorší jsou sytě žluté sodíkovky. Kdo třeba někdy projížděl Kláštercem nad Ohří směrem na Chomutov, tak zjistil, že mu najednou zmizely semafory. Padla žlutá a prostě se ztratila mezi VO. Dost nebezpečná situace.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1A, E1B, E1-C5
|
|
|
František Šohajda
Offline
RT E2-A
|
|
« Odpověď #8 kdy: 24.06.2015, 10:07 » |
|
Nejhorší jsou sytě žluté sodíkovky. Kdo třeba někdy projížděl Kláštercem nad Ohří směrem na Chomutov, tak zjistil, že mu najednou zmizely semafory. Padla žlutá a prostě se ztratila mezi VO. Dost nebezpečná situace.
Kolego, myslím si že daleko horší jak svítidla jsou vypatlanci za volantem! Jezdím denně a když vidím některé šílence jak jedou......to může být silnice nasvícena jak za deního světla, stejně to nepomůže. Jako elektrikář se musím zastat svítidel!
|
|
|
Zaznamenáno
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|