Diskuse Elektrika.cz

Pracovní zóna => -B- 30 denní zóna dostupných diskusí => Téma založeno: Komerční sdělení 22.06.2015, 08:02



Název: Následky dopravních nehod ve světle světel aneb města šetří, lidé umírají
Přispěvatel: Komerční sdělení 22.06.2015, 08:02
Následky dopravních nehod ve světle světel aneb města šetří, lidé umírají
    Zhoršením kvality veřejného osvětlení se zvyšuje dopravní nehodovost až o 121 procent. To je jeden ze závěrů analýz zpracovaných pracovní skupinou "Osvětlení, bezpečnost, kriminalita". Analýzy jednoznačně potvrdily významnou úlohu kvalitního veřejného osvětlení při zajištění bezpečné noční dopravy ve městech a obcích. Například využitím bílé barvy světla u osvětlení se snižuje dopravní nehodovost až o 52 procent.
    Zdroj: zde... (http://elektrika.cz/data/clanky/nasledky-dopravnich-nehod-ve-svetle-svetel-aneb-mesta-setri-lide-umiraji)


   


    Co pozitivního a konstruktivníh o byste doplnili k této informaci?
   
Následky dopravních nehod ve světle světel aneb města šetří, lidé umírají
   


Název: Re: Následky dopravních nehod ve světle světel aneb města šetří, lidé umírají
Přispěvatel: Piszkos Munkak 22.06.2015, 17:15
Ta čísla jsou dost vysoká. Zavání to nějakou šikanou vůči obcím. Navíc BESIP je znám šířením čísel, která nejsou podložena reálným měřením. Momentálně BESIP škodí řidičům a další level jsou obce. Pravdou samozřejmě je, že osvětlení v některých obcích je tristní, ale dosáhnout na dotaci s prokázanou 30% úsporou je problém. Stát radši vyhodí naše peníze za eko. vytápění soukromým subjektům.


Název: Re: Následky dopravních nehod ve světle světel aneb města šetří, lidé umírají
Přispěvatel: Miroslav Minařík 22.06.2015, 17:25
Ta čísla jsou dost vysoká. Zavání to nějakou šikanou vůči obcím. Navíc BESIP je znám šířením čísel, která nejsou podložena reálným měřením. Momentálně BESIP škodí řidičům a další level jsou obce. Pravdou samozřejmě je, že osvětlení v některých obcích je tristní, ale dosáhnout na dotaci s prokázanou 30% úsporou je problém. Stát radši vyhodí naše peníze za eko. vytápění soukromým subjektům.
Tak osvětlené přechody určitě podpořím. Jezdím dost v noci a je to příšerný rozdíl! O podání světla bych se také nepřel! Mezi tím, co žlutá barva je na dálnici ok, tak na přechodech je bílá lepší.
To chce v noci srovnat když tam někdo přechází. K počtům nemohu nic, protože jsem také jen příjemcem této informace!


Název: Re: Následky dopravních nehod ve světle světel aneb města šetří, lidé umírají
Přispěvatel: Jiří Schwarz 22.06.2015, 19:58
Nějakou osvětu máme, tak mimo obec najdeme chodce, kteří mají alespoň nějaké výrazné nebo reflexní prvky na oblečení, škoda, že to nejsou všichni.
V obci zpravidla ne, takže v dobrém osvětlení přechodů vidím správný krok. A při žlutém osvětlení nejsou moc výrazné některé odstíny např. tmavě modré. Člověk v takovém oblečení je rozhodně lépe (a dříve) vidět při bílém světle.
Jinak za "moje oči" bych si dovolil tvrdit, že různá "bodová" světla oslňují a zhoršují viditelnost jiných objektů, které tak nezáří.


Název: Re: Následky dopravních nehod ve světle světel aneb města šetří, lidé umírají
Přispěvatel: Petr M 23.06.2015, 08:02
Ono je to i o jiných světlech. Je to dva měsíce, co jsem jel, u silnice v polích vjezd do zemědělskýho areálu, halogenka nad kamerou vesele svítila ze stožáru na hlavní silnici po směru jízdy. Krom světel aut nebylo v protisměru vidět vůbec nic. Naštěstí tam byla jenom srnka a ne člověk...  (zle)

Za takovýhle osvětlení by měli aplikovat paragraf o obecným ohrožení.


Název: Re: Následky dopravních nehod ve světle světel aneb města šetří, lidé umírají
Přispěvatel: Václav Třetí 23.06.2015, 08:25
Různých světel svítících proti vozidlům na silnici, zejména pak halogenových se najde hodně. Zejména na staveništích a také u průmyslových hal na osvětlení jejich okolí. Pamatuji, že kdysi toto řešili policajti (tehdá ještě VB),  dnes asi nikdo, protože podobných míst přibývá. Znám jedno místo, kde osvětlení nádvoří firmy v noci oslňuje řidiče přes kilometr daleko. Halogenky umístěné v několikametrov é výšce a s malým úhlem sklonu k zemi jsou stejně nepříjemné jako dálková světla.


Název: Re: Následky dopravních nehod ve světle světel aneb města šetří, lidé umírají
Přispěvatel: Petr Fiedler 23.06.2015, 22:24
Pokud jsou za jeden rok škody připadající v průměru na 1 km délky v řádu statisíců až milionů, tak by se asi vyplatilo, kdyby typická nehodová místa někdo zkoumal a následně prováděl dopravně psychologické opatření.

Míst, kde by pouhá bílá čára na silnici zřetelně indikující hlavní/vedlejší nebo upozorňující na "přednost z prava",  snížila počet nehod na minimum, mám ve svém okolí desítky. 
Míst, kde bezpečnost snižuje nevhodně provedené zábradlí, přerostlá vegetace, nebo to, že řidič kouká po dírách v silnici místo po chodcích,  znám také dost.

Kruhový objezd, který lze projet vysokou rychlostí a tedy neplní svou primární funkci, známe asi všichni. To musel někdo vyprojektovat, někdo zkolaudovat a někdo další se tváří, že to nevidí. 

Dál tu máme nevhodně umístěné přechody, semafory seřízené tak, že chodcům skočí zelená zrovna když se odbočující vozidla dají do pohybu, ... - jako by autoři dopravních opatření měli provize od autoservisů a nemocnic.   

Škody z nočních nehod tvoří pouhou třetinu celkových škod, tak nerozumím tomu, proč BESIP řeší osvětlení a ne další aspekty, které nehodám citelně napomáhají (a to navíc 24 hodin denně).

Osvětlení je už většinou jenom třešnička na dortě, ale dá se za něj utratit hodně peněz.  Chtít, aby se před přijímáním nákladných opatření udělala riziková a ekonomická analýza tak, abychom za každý investovaný milion snížili škody alespoň o milion, to bychom asi chtěli od BESIPU a příslušných ministerstev hodně ...


Název: Re: Následky dopravních nehod ve světle světel aneb města šetří, lidé umírají
Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 24.06.2015, 10:02
Nejhorší jsou sytě žluté sodíkovky. Kdo třeba někdy projížděl Kláštercem nad Ohří směrem na Chomutov, tak zjistil, že mu najednou zmizely semafory. Padla žlutá a prostě se ztratila mezi VO. Dost nebezpečná situace.


Název: Re: Následky dopravních nehod ve světle světel aneb města šetří, lidé umírají
Přispěvatel: František Šohajda 24.06.2015, 10:07
Nejhorší jsou sytě žluté sodíkovky. Kdo třeba někdy projížděl Kláštercem nad Ohří směrem na Chomutov, tak zjistil, že mu najednou zmizely semafory. Padla žlutá a prostě se ztratila mezi VO. Dost nebezpečná situace.

Kolego, myslím si že daleko horší jak svítidla jsou vypatlanci za volantem!
Jezdím denně a když vidím některé šílence jak jedou......to může být silnice nasvícena
jak za deního světla, stejně to nepomůže.
Jako elektrikář se musím zastat svítidel! :'( ;)