Myslím, že tady není o čem diskutovat. ´Tuto úsporu dosahuje u nás KNX i Foxtrot. Nevidím důvod proč by tento systém to nemohl dosáhnout také.
Právě že doma už takto spořím taky
Zajímalo by mě, jak by to stáhli o dalších 25% v pasivním chytrým domě, kde je i ten roztočený disk v jeich řídící jednotce celkem poznat... A jak zvedne mechanický disk spolehlivost instalace.
Tady bych si dovolil upozornit, že vystupujete jako anonym a napadáte (navíc docela nesmyslně) další stranu. Pokud chcete někoho kritizovat pak svou identitou. Toto téma nezní "Jak je zpracována reklamní kampaň". Tak prosím neodbíhejte od tématu.
Dobře, ale Robert_Palm nahodil téma "nespolupráce s Androidem", takže konstruktivně, proč zrovna tohle vnímám špatně:
1. Historie:
Apple investovat do iPODu, iPADu a iPHONE těžký prachy, a by se prosadil na trhu a udělal z toho v první etapě luxusní zboží, na který málo kdo dosáhl finančně. Ale každý věděl, je to je něco cool a chtěl to. V druhé fázi, s nástupem druhé generace, šla cena dolů a mohla si to dovolit další skupna lidí. Zjistili, že tam byl nějaký technologický náskok, měli možnost to vidět u známých a našli se zákazníci, kteří si to koupili.
Teď nastala třetí etapa. Konkurence je dohnala (technologicky i výkonově), má to kde kdo a není to výjímečná záležitost. Takže se dostali na rozcestí a teď buďto nabídnou něco revolučního, nebo přijdou o svou pozici na trhu. Takže teď je to top produkt, ale za pár let po nich nemusí štěknout ani pes. Ale na tomhle jejich kšeftu s "ajfónama" se hodlal přiživit kde kdo. Bohužel, obchodníci furt dávají Apple za vzor, snaží se ho napodobit a mají z něho modlu, která se nesmí kritizovat. Teď to možná tak ještě je, možná to prodává, ale na jak dlouho? Navíc jsme národ šetřílků, Apple prodává hlavně v US, u nás je jeho podíl podstatně menší.
2. iOS je proprietální záležitost. Skončí Apple, skončí i iOS a nebude náhrada. Nekoupil bych si rozvodnici se Schrack lištou, ale s DIN lištou - prostě proto, že kdyby Shrack za pár let zjistil, že se jim výroba jejich jističů nevyplácí a ukončil ji, tak tam nedám jistič od nikoho jinýho a letí celá rozvodnice. Tak to prostě je. A na rovinu, instalace musí sloužit minimálně 10 let, ale mobil? Co chvíli už výkonově nestačí, někam spadne,... Dokáže někdo zaručit, že řešení, který stojí na mobilech jedné jediné firmy (byť momentálně vedoucí na trhu), bude dostupný za 5-10 let?
3. Minimálně 60% lidí v mým okolí má mobil s Androidem, zbytej jsou jablíčka smíchaný s hloupofónama a s Windowsama. Osobně mám asi 10 kolegů z 80, kteří používají iPhone. Takže když přistoupím na jejich hru a začnu tlačit jejich systém tam, ke chce zákazník řízení na dálku, a nemá iPhone, co se stane?
a) Na doporučení výměny mobilu mě pošle rovnou někam, přece jeho android stál polovičku toho, co mobil od jablíčka a je spokojený.
b) Rovnou se zeptá, jestli nevím o něčem s Androidem / Windows.
Závěr je, že firma musí zaškolit lidi na novou řadu od Schracka pro 20% zákazníků, kteří se mohou v budoucnu rozkmotřit s Applem /nebo může jít Apple do kytek/ a nadávat, co jim prodali za šmejd. A navíc držet jiný systém pro 80% lidí, kteří si řeknou o aplikaci do mobilu, ale mají Win nemo Androida? Jak chce marketing něco takovýho protlačit k zákazníkům skrz montéry?
Na Schraka nemůžu říct, ohledně produktů a kvality, ani jedno špatný slovo. Ale bojím se, že tady v tomhle konkrétním případě nějaký manažer zbrkle rozhodl, že nebude podporovat lidi s jinou platformou na mobilu/tabletu a zabil tak příležitost na větší expanzi v ČR - applistů je u nás velká menšina a většinou nejsme tak bohatí, aby jsme si jako zákazníci během montáže systémové instalace kupovali mobily nebo tablety. A to navíc, podle textu, míří na ty chudší, co chtějí základ a postupně to rozšiřovat. To je věc, která je z mýho pohledu blbě. A proč jsem vypích marketing? Protže s tou řadou nemám praktickou zkušenost a nechtěl jsem použit styl "je to celý na h..., protože to neumí Androida". Tak jsem se sosutředil na to, jak marketing dělá z objektivního nedostatku přednost a že by to měli napravit, dokud je čas. Nic víc, nic míň.
P.S. Zamyslete se nad cenzurou kritiky. Ideální výrobce kritiku nesklidí vůbec, takže její zákaz neřeší. Dobrý výrobce se z ní poučí a zkusí to vyřešit, takže pro něho je kritika užitečná a na jejím filtrování nemá zájem. Špatný výrobce kritiku ignoruje, bagatelizuje nebo zakazuje, dokud nepřijde o zákazníka. Kam by jste v tomhle spektru zařadil Schracka?