Je možne prepojit blok NiMh baterii s LiFePo4?
Milan Hudec:
Vědečtěji zaměřeni kolegové mě jistě opraví ale mě coby nejúspornější a technicky nejspolehlivěj ší vychází automobil při popojížděni v křižovatce tlačit
raj:
Citace: Patrik Ciupa 18.09.2012, 21:09
... konkretne 2KWh sada na prius stoji 1999 usd + doprava+clo/DPH. ...
Kupte to, a děkujte mocnostem, že již ceny klesly tak nízko ...
Daniel Reiský:
Citace: Patrik Ciupa 18.09.2012, 21:09
...nie len poucku ze sa neodporuca spajat rozne baterie. kazdy ma doma nimh akumulator a aj klasicke AA..no dam ich do baterky nic..nikde nic nehori..a to tam nemam ani omedzovac prudu ani diodu..
Jestli to není tím, že v "baterce" jsou ty články v sérii, tedy nemá kam téci vyrovnávací proud. (norm)
Pouze se sečte napětí jednotlivých článků, ale i tehdy může být některý článek přetížen, pokud nestačí proudově. To je zase ta poučka o nejslabším článku řetězu. Proto nic nehoří. Paralelní řazení je však něco zcela jiného. Myslím, že už se tu napsalo dost, proč ne, včetně vysvětlení, ale vy stále melete svou. Komu není rady, tomu není pomoci. Jen zde prosím poté, až se to podaří, vložte foto, ať vám mohu zatleskat. :'(
A nebo kolegové: Napiště už konečně, že to jde a jak se to má udělat... (dance)
Petr M:
Jde to, ale blbě. Spojit to napřímo je sebevražda a jedoduchý řešení není.
Dioda neomezí proud a znemožní dobíjení přídavné baterky, což je na pytel, protože tím se dojezd nezvýší, jenom přidá energii, kterou je potřeba dotankovat jinak (v garáži)
Omezení odporem nebo žárovkou je konina 1. rádu. Při rozjezdu, kdy je potřeba nejvíc energie, se utvoří tak velký úbytek, že se přídavná baterka neuplatní vůbec.
I kdyby se podařilo např. pomocí MOSFETů sladit proudy a sestavit naprosto přesně napětí na plně nabitých baterkách, je vám to nanic. Protože je rozdíl ve vybíjecí charakteristic e a napětí bude padat u každé baterky jinak, takže jedna bude mít po vyčerpání kapacity napětí například o 10% menší, druhá o 15%. Obětujete první baterku (destrukce), nebo část kapacity druhé? Jak při nabíjení, když jedna potřebuje nabíjení konstantním napětím, zatímco druhá v té chvíli bude chtít konstantní proud?
Nejjednodušší řešení je mít přídavnou baterku na jiné napěťové úrovni, než tu hlavní a měniš. Jednodušší a účinnější je změna napětí, než stabilizace na obě strany. Ušetří se jedno vinutí na tlumivce zdroje, několik drahých IGFETů, zjednoduší se řídící elektronika a původní nabíječka v autě v podstatě o ničem neví, když se to dobře udělá. Chce to ale mraky odvahy a ještě víc zkušeností se silnoproudem, výkonovou elektronikou, zdrojařinou, programováním DSP, který bude simulovat chování hlavní baterky... Znám tak pět lidí, co by to teoreticky mohli zvládnout a i pro ně by to byla docela výzva.
Nehledě na kompatibilitu s autem. Zvládnou to proudově stávající vodiče? Bude SW v autě moc zmatený, když se náhodu zvětší kapacita baterek?
A v neposlední řadě, pokud to necháte stát v garáži a vypukne tam požár, vy jste první na ráně kvůli nepovolené úpravě vozidla a zaplatíte nejenom svoje, ale třeba i deset dalších aut. A pojišťovna vás s tím pošle někam, takže všechno jde na vaše triko.
Osobně jsem cenu benzínu žešil plynofikací. Teď jezdím v průměru za 1,67Kč/km. S benzínem by to bylo za 2,86Kč/km. A předražený baterky si výrbce může strči tvíte kam...
Oldřich Morávek:
Kolegové se vám výše snaží pokud možno co nejjednodušší cestou popsat složitost propojení dvou baterií použitých v dopravním prostředku, dvou různých technologií s odlišným chováním.
Než se pustíte do nějakého harakiri, zkuste si nastudovat aspoň základy o chemické stavbě zmíněnývh baterií, jejich VA charakteristik y, hořlavost použitých materiálů, vývin toxických splodin při hoření a lavinovém efektu.
Snažíte se krotit poměrně značné množství elektrochemick é energie a ještě chcete, aby běhala v obousměrech!
Chtěl bych v reálu vidět už jenom tu vaši usměrňovací diodu,dimenzovanou na zkratový proud baterie.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana