Je možne prepojit blok NiMh baterii s LiFePo4?

(1/9) > >>

Patrik Ciupa:
Zuajimalo by ma ci je mozne prepojit NiMh bateriu s Lifepo4. Konkretne ma to zaujima pre vyuzitie v hybridnom aute. Na nete su firmy co predavaju hotove kity na prestavbu ale tie su moc drahe ,  konkretne 2KWh sada na prius stoji 1999 usd + doprva+clo/DPH. V tychto sadach je 48V lifepo4 cez dc/dc menic (48/240V) privedena na svorky baterie priusu. Mna to skôr zaujima priamo keby som postavi 144V lifepo4 a pripojil ju k NiMh co je v Toyote Yaris HSD. Bateria v Yarise ma 144 voltov nominal ale kedze nabity clanok nimh ma cca 1,4 Volta? a je ich tam 120 tak max napete baterie je cca 168V. Postavil by som Lifepo4 zo 45 clankov.nomina l by bol 45*3,2 teda 144V a maximalne cca 175 V. Tolko dava nabijacka lifepo4 pre 144V ..ale po chvilke napetie klesne na cca 156V. Teraz ma zaujima ako by sa to spravalo ked sa to zapoji k sebe..povedzme nimh je vybity na 150V a Lifepo4 nabity na 156V...baterie budu mat snahu sa zrovnat teda 156V lifepo4 bude nabijat 150v Nimh dokedy sa nezrovna napetie?...tak by to malo fungovat..ale---ake tam potecu prudy?..nebude mat snahu lifepo4 nabit nimh moc rychlo?: vnutorny odpor ? nechapem ako to vypocitat..nec hcem aby tam tieklo 150A :)ˇ..od coho to zalezi?..A potom..povedzm e ze uz su zrovnane a pojdem autom...odber bude povedzme 50A ...ako to bude s bateriami? ktora bude dodavat prud? obe? alebo ta co ma vysie napetie pri zatazi? alebo ako sa to rozdeli?
Dakujem ak sa nad tym dakto zamysli a pomôže mi.

Fuk Tomáš:
Všeobecně se nedoporučuje spojovat paralelně baterie s identickým elektrochemick ým systémem, natož pak s rozdílným (a navíc s rozdílným napětím). Dosáhnete jen toho, že nejméně jednu, ale spíše obě baterie velmi rychle zničíte.

Patrik Ciupa:
to je mi jasne,  lenze realne sa take kity na prestavbu predavaju a pocitam ze v usa beha takych priusov vela..realne by sa mohla bateria poskodit ak sa prebije na vysie napetie alebo moc vybije..ale NIMH si strazi elektronika toyoty a lifepo4 ma BMS. uz terz existuju rozne rozsirovacie "baterie-nabijacky" mobilov. tiez sa pripaja jedna bateria k druhej..teoret icky ved je to len zapojenie dvoch baterii aby mali vecsiu kapacitu..mna skor zaujima ako to bude s prudom co tam bude tiect.

ACEOF ACES:
Vyrovnávací proudy baterií zapojovaných paralelně jsou obrovské (u těchto až stovky Ampér).

Daniel Reiský:
Citace: Fuk Tomáš  15.09.2012, 23:12

Dosáhnete jen toho, že nejméně jednu, ale spíše obě baterie velmi rychle zničíte.


a vemete sebou zřejmě i celé vozidlo ...,  které těmito experimenty může lehnou popelem. Zapomínáte, že již obyčejná autobaterie je velmi trvdý zdroj energie. A co takhle baterie, sloužící pro pohon vozidla. Obecně jde o to, že takové baterie mají velmi malý vnitřní odpor = velké provozní a ani nemluvě o zkratových proudech, z toho vyplývající tepelné a elektrodynamic ké účinky. Já bych se do toho nepouštěl v amatérských podmínkách.  (norm)  

Pro ilustraci doporučuji: Vezměte jeden starší nepotřebný článek NiMh, nebo lépe NiCd o nominálním napětí 1,2V, cca 10cm drátu 1,5mm2 a spojte + a -. Poté si za pár vteřin sáhněte na obal článku a pochopíte o čem tady všichni mluvíme. Poté to vynásobte 1000x a ...  :'( :o

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana