Je možne prepojit blok NiMh baterii s LiFePo4?
ramarty:
Autor dotazu zmiňuje baterii připojenou přes měnič z 48V na 240V přímo na svorky baterie Priusu. Něco podobného by rád použil u Toyoty Yaris HSD, která má jmenovité napětí baterie 144V. Základní myšlenkou dotazu je použití dostatečného počtu článků, které by mu umožnilo obejít se bez zvyšujícího měniče, který považuje za zbytečnou komplikaci. A zde leží jádro problému.
Myslím, že zvyšující měnič má vyjma zvýšení napětí dvě další funkce:
- propouští proud z rozšiřující baterie na svorky baterie v autě, ale zabraňuje, aby tekl jakýkoli proud z auta do rozšiřující baterie
- omezuje proud, který teče z rozšiřující baterie do auta tak, aby nemohlo dojít k poškození baterie v autě (a případně dalších možných spotřebičů)
Zabránit tomu, aby tekl proud zpět do rozšiřující baterie lze jednoduše dostatečně dimenzovanou diodou, případně lépe (== s menšími ztrátami) el. obvodem s funkcí diody. A omezit proud lze jednoduše odporem (napadá mi vláknová žárovka :)), nebo dokonaleji omezovačem proudu, a to nejlépe spínaným. A máme tu vlastně obvod spínaného zdroje, který klidně může být zvyšující....
Daniel Reiský:
Citace: Patrik Ciupa 18.09.2012, 15:10
Vy sa ma vlastne snazite presvecit o tom ze to nejde .), ,ale tu "http://www.eaa-phev.org/wiki/Enginer" a dokonca uz aj vasa ceska EVC to predava..tu "http://www.evcgroup.cz/tbdotoyotyprius.html" a pôvodna bateria ostava vo vozidle podla firemneho videa sa normalne pripoji nova bateria k existujucej na jej svorky.
Když to tak čtu, Vy žádné rady nepotřebujete. Už dávno jste se rozhodl, že to takto provedete a nikdo a nikde vás nepřesvědčí, že to nejde. Vždyť je naprosto zřejmé, že to už stejně dávno umíte, jen chcete sdělit světu, že ostatní jsou pouze pesimističtí blbci.
Hodně zdaru a hezké efekty při pokusech. Jen si nezapomeňte přibalit hasičák a plenky. (zle)
Patrik Ciupa:
Nie ja nepotrebujem aby ste mi dakto poradil ci to ide alebo nie..ist to ide..dokazom su vysie uvedene odkazy na firmy co to robia.ja potrebuje poradit ako na to v domacich podmienach.tak ako som ja napisal diodu aby nesiel prud z generatora na lifepo4 + omedzobvac prudu ako napisal autor nadomnou..toto je to co ma zaujima.ako to urobit. Kazady radi hasicaky vybuchy a neviem co ale nik nenapise preco...nie len poucku ze sa neodporuca spajat rozne baterie. kazdy ma doma nimh akumulator a aj klasicke AA..no dam ich do baterky nic..nikde nic nehori..a to tam nemam ani omedzovac prudu ani diodu..je mi jasne ze to nie je jendoduche pripojenie na svorky ale mna zaujima co dalej..potrebu jem urcite diodu a pravdepodobne aj omedzovac prudu.
Ku tej otazke preco hybrid..no preto lebo yaris hsd stoji to iste ako yaris 1,33 multi..len ma lepsiu vybavu a mensiu spotrebu..to je odpoved.
Fuk Tomáš:
Aha, takže už jsme u toho, že potřebujete poradit, jak v domácích podmínkách postavit chytrou krabičku, která bude umět vše potřebné. Tak to bych vám doporučil obrátit se na kol. Rajmonta, ten dělá do spínaných výkonových zdrojů a pohonů, a on vám ji za nějakých směšných pár set tisíc vyvine.
Hodně zdaru!
SMILEK:
Citace: Patrik Ciupa 18.09.2012, 21:09
Nie ja nepotrebujem aby ste mi dakto poradil ci to ide alebo nie..
..toto je to co ma zaujima.ako to urobit.
Kazady radi hasicaky vybuchy a neviem co ale nik nenapise preco...
Možná proto, že ti radilové vědí, co dnešní baterie umí?
Promiňte, ale patrně Vám uniká, v jakém pásmu energií se pohybujeme. Zkuste třeba Youtubu...
.../watch?v=w0W37vEDfqQ
(zejména konec klipu), kde jde o jednu celkem malou baterčičku. Kolik jich asi v té sadě máte? Tušíte vůbec, jaká energie je v těch baterkách uložená? Máte představu, co udělá průraz té diody? Viděl jste někdy tvrdý zkrat velké bateriové sady? Budete mít co dělat, abyste z toho auta stihl utéci. (zle)
Nu což, na Darwinovu cenu to ale stále ještě není (rakety JATO se dnes už blbě shání). (jupi)
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana