Je možne prepojit blok NiMh baterii s LiFePo4?

<< < (7/9) > >>

Fuk Tomáš:
Citace: Oldřich Morávek  19.09.2012, 17:15

...Chtěl bych v reálu vidět už jenom tu vaši usměrňovací diodu,dimenzovanou na zkratový proud baterie.

Diody z ČKD Polovodiče, ø čipu 60 mm, hmotnost vč. pouzdra odhadem cca 1 kg, uměly pokud si dobře vzpomínám 1250 A (trvale ovšem s pořádným chladičem).

Jozef BABJAK:
Citace: Fuk Tomáš  19.09.2012, 17:44

Diody z ČKD Polovodiče, ...


Kto mal k trafozváračke po domácky urobený usmerňovač, ten to pozná. V tom otcovom nie sú asi až tak veľké, odhadujem priemer na cca 45mm. Spolu s chladičmi a filtrom to je všetko v krabici, ktorá je väčšia ako samotná 150A zváračka.

Fuk Tomáš:
Průměr čipu 40 mm už se pouzdřil do pastilek, do těch svářeček se myslím dávaly ø28, což byl největší čip v průchodkovém pouzdru se šroubem (anoda) a lanem (katoda).

Daniel Reiský:
Citace: Fuk Tomáš  19.09.2012, 17:44

Diody z ČKD Polovodiče, ø čipu 60 mm, hmotnost vč. pouzdra odhadem cca 1 kg, uměly pokud si dobře vzpomínám 1250 A (trvale ovšem s pořádným chladičem).


Obávám se, že zkratový proud uvedených baterií tuto hodnotu překračuje mnohonásobně. Zkratový proud např. autobaterie o kapacitě 55Ah je někde kolem 2 - 5kA podle typu a stáří i více. Takže u baterií hybridních vozidel se dostáváme někde k hodnotám podstatně větším v řádu desítek kiloampér. Proto musí být zkratový proud omezen na předem definovanou hodnotu elektronicky, jistou formou elektronické pojistky, což mají výrobci vymyšlené a odzkoušené. V amatérských podmínkách je hazard takové zařízení vyrábět. Ono to svádí, když má něco nominální napětí 12V, nebo 144V stejnosměrných atd.,  že to nemůže být nebezpečné, ale opak je pravdou. Zkusím někde na netu pohledat test autobaterie 12V/55Ah zkratovanou montážním klíčem vel. 30. Za několik vteřin se klíč rozpálil do ruda a poté se rozprsknul jako malý granát. Nebo pro tazatele bych doporučil na netu pohledat požár kamionu  po zkratu v elektroinstala ci. Velice poučná je především rychlost, jakou takové vozidlo shoří téměř na popel. Většinou jsou řidiči rádi, že stačili utéct.  >:( :o :-[  

Patrik Ciupa:
Stale mam pocit ze sa nechapeme.Nech cem aby lifepo4 bola nabijana autom.tu nabijem v garazi...v tej chvili bude odpojena od nimh. Pri jazde bude taktiez odpojena pre nabijanie ..preto dioda...prud tecie len lifepo4---nimh..ak je problem nedam diodu..ale taktiez ju fyzicky odpojim..aby sme sa chapali.ja chcem lifepo4 len nabit nimh..nic viac. Lifepo4 je pripojena pred! Nabijaciu elktroniku baterie nimh..tasi sama riadi kedy je nanbita.v podstate lifepi4 chcem len simulovat to co posiela do baterie samotne auto.pridem domov mam 2 dieliky baterie nimh...pripoji m lifepo4..bater ia sa nabije na 7 dielukov.lifep o4 vypnem. Odchadzam do mesta..pred pracov ma nimh 3 dieliky..pripo jim lifepo4 dobijem nimh na 7 dielikov a idem domov.ak je problem ze by pri jazde tahal prud z oboch tak takto..ak sa to da dako vyriesit tak jazda z oboch baterii a dioda pred lifepo4 aby sa nenabijala autom.neviem preco spominame skratovy prud.prud z baterie nimh je obmedzeny elektronikov baterie na cca 100A?

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana