Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Proč mi vypadává jistič při spouštění motoru zapojeného do Y?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Proč mi vypadává jistič při spouštění motoru zapojeného do Y?  (Přečteno 3377 krát)
drzatko
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 12.06.2011, 12:55 »

Koupil jsem 3f. asynchronní motor s kotvou na krátko a výkonem 4KW z druhé ruky na cirkulárku.
Je zapojený na hvězdu k 10A jističi charakteristik y C, nyní jsem ho zapojil a zapnul a hned jak se motor roztočí ,  jistič hned vypne. Už si nevím rady, čím by to mohlo být, jistič 10A by měl v klidu stačit. 3F zásuvka je napojená v bytové rozvodnici na jistič 20A.

Původní otázka: Jak sprovoznit 3f. elektromotor aby nevypadál jistič?
Zaznamenáno
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #1 kdy: 12.06.2011, 14:05 »

Pošlete foto štítku motoru a upřesněte jak je to s těmi jističi? Nějak mi to nedává smysl. Jistič 10A je přímo na stroji?
Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
drzatko
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 12.06.2011, 15:57 »

Štítek motoru právě nemám Smutek akorád si pamatuju že tam byl výkon 4KW a tohle Y/D 380/220 .
A s těmi jističi ,  doma v bytové rozvodnici mám jistič 20A s toho je vyvedená 3F zásvuka ven na zahradu a na tu zásuvku připojuji cirkulárku s tím motorem kde je jistič 10A s tepelnou ochranou. Jakmile to zapnu ,  motor se roztočí ale jistič u motoru ihned vypne.
Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #3 kdy: 12.06.2011, 16:09 »

Ty toho jističe? Nejedná se o motorový spouštěč (pozná se podle štelovacího kolečka)?

Spouštěč by měl být nastaven na hodnotu okolo 7A.

Ten motor má při rozběhu cca 50A, to by obyčejný jistič 10A s charakteristik ou C měl chvilku vydržet (ale s odřenýma ušima).
Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
drzatko
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 12.06.2011, 16:21 »

Motorový spouštěč to není ,  jen obyčejnej třífazovej jistič char. C s hodnotou 10A . Tu chvilinku tu vydrží než se motor roztočí (cca 5s) a pak bum a spadne ...nemám tedy sehnat jistič s větší hodnotou ?
Zaznamenáno
Štefan Beláň
Karlovy Vary
*
Offline Offline



Chránič je chránič!


« Odpověď #5 kdy: 12.06.2011, 16:37 »

....
Je zapojený na hvězdu k 10A jističi charakteristik y C, nyní jsem ho zapojil a zapnul a hned jak se motor roztočí ,  jistič hned vypne. ...

TO: drzatko

Pokud je pravda co píšete, a motor je opravdu zapojený do Y, a bez zatížení vypadne jistič C/10A, bude motor vadný, nebo má větší výkon než uvádíte, protože nemáte štítek.

PS: Pozvěte si někoho (např. revizního technika a pod.),  kdo vám překontroluje zapojení a změří proud naprázdno a budete moudřejší.
Zaznamenáno

Chránič chrání - jistič jistí.
drzatko
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 12.06.2011, 16:53 »


 Ale mezitím jak jsem to zkoušel tak jednou se mi zapnul a běžel dlouho pak se zase vypínal ,  podle toho jak se mu chce a ještě na začátku jsem ho zkoušel napíchnout na přímo do bytovky na těch 20 A a jel bez problému.
Jasně no ,  takže bych musel použít přepínaní z Y na D ? Já právě nevim ,  slyšel jsem že se to dělá jen u těch silnějších motoru např. od 7KW a výš.
Dobře pokusim se to přes někoho změřit a když nikoho neseženu ,  tak zkusím ten silnější jistič u motoru (16A) ano?
Zaznamenáno
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #7 kdy: 12.06.2011, 17:39 »

. . .  Y/D 380/220 .
Jestli je to pravda, tak do D byste motor zničil

Děkuju za odpoved:) .
. . .  Ale mezitím jak jsem to zkoušel tak jednou se mi zapnul a běžel dlouho . . .
Až se zase povede, změřte klešťákem ustálené proudy, hodně to napoví.
Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #8 kdy: 12.06.2011, 18:08 »

Je možné, že je motor přetížený nebo má říliš vysoké otáčky.
Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.038 sekund, 21 dotazů.