Jak mám navrhnou a realizovat vedeni do a od elekroměrového rozvaděče?

<< < (4/6) > >>

Lukáš Rotrekl:
Citace: ten, co tomu nerozumí  16.05.2009, 19:59

Ano, napsané to tam je, ale mi elektrikář říkal, že kabel CYKY 4x6 se může jistit jen 20 A. I kdyby se mohl jistit 25A, nemyslíte, že je to pro dnešní požadavky dost málo pro celý domek? A co do budoucna, kdyby se měla instalace riozšířit, nebo přibyly nějaké nové spotřebiče. Pane Illku, proč navrhujete, aby byl přívod rodinného domku z tak tenkého vodiče? To vaše projekty jsou taky tak kvalitní? I když jsem naprostý laik, tak si dovoluji trochu nesouhlasit s šetřením na nepravém místě.

moderováno z důvodu porušení pravidel

Osobně bych použil 4x10 nebo 5x10 (jak je komu libo, někdo je zastáncem tělit PEN na PE a N co nejdříve, já se přikláním k rozdělení v podružné rozvodnici za ER, což také odpovídá požadavkům E.onu) . Nikde jsem nepsal, že bych použil 6.
A propo 6 může uvést i 40A (P.O.),  ale někdy pro ni může být i 2A moc.........Zá leží na místních podmínkách...

IM:
Jen na okraj. Když cituji článek normy, nic si nemyslím, nic neprojektuji ani nenavrhuji pro žádný dům.
Je to konstatování faktu.

Zdenek Jakubcik 1:
Co vím, tak se ČEZ nebrání rozdělení v elektroměrovém rozvaděči.
Řešil bych tak, že jako odvod z RE bych použil CYKY-J 5x10 a rozdělil bych až v bytové rozvodnici. Vodič N by zatím zůstal nevyužit. Nikdo ovšem neví, když vidím, jak se přitvrzuje s chráničema, tak očekávám, že se jako hlavní jistič bude používat jistič v kombinaci s chráničem. Proto odvod 5x.

Jirka Š. Svejkovský:
Citace: Zdenek Jakubcik 1  19.05.2009, 11:28

Nikdo ovšem neví, když vidím, jak se přitvrzuje s chráničema, tak očekávám, že se jako hlavní jistič bude používat jistič v kombinaci s chráničem. Proto odvod 5x.

To myslíte vážně?
Takový nápad bych očekával od úředníka z Bruselu, ne od člověka znalého.  (zle)

Zdenek Jakubcik 1: