Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  Oblast řešení teoretických úvah
| | |-+  Co sposobuje iskrenie na komutatore jednofazovych motorov?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Co sposobuje iskrenie na komutatore jednofazovych motorov?  (Přečteno 14893 krát)
Jozo Haladej
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 26.10.2008, 19:41 »

Co sposobuje iskrenie na komutatore jednofazovych motorov?

Pokazila sa mi vrtacka,
ale niesu vidno ziadne znamky poskodenia teplom,
uhliky v poriadku,
vinutia so ohmicky premeral,
vyzeraju v poriadku.

Odrusovaci kondenzator neviem, ale ked som ho odpojil nic sa nezmenilo.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav 3
« Odpověď #1 kdy: 27.10.2008, 04:29 »

Na komutátoru je jiskření obvyklé, musí to být ovšem malé jiskřičky, které jsou důsledkem činnosti motoru, nikoliv dlouhý vytažený oblouk, který je důsledkem přerušení vinutí kotvy, které ovšem většinou nevidíte, protože je ukryto mezi závity v drážce jádra. Měření ohmetrem je zatíženo mnoha chybami, ponejvíce přechodovými odpory při použití nevhodných zkušebních hrotů a necitlivostí měřícího přístroje,  bylo by třeba použít miliohmmetr a čtyřvodičovou metodu měření, čili běžný multimetr není vhodný. Nejspolehlivěj ší je zkoušeč rotorů komutátorových motorků, kde se provádí kontrola magnetickou cestou střídavým proudem a lze tak odhalit nejen přerušení vodičů ale i mezizávitové a mezicívkové zkraty.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #2 kdy: 27.10.2008, 06:39 »

Není ten kondík v háji, když není rozdíl, zda je či není připojen ?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
Jozo Haladej
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 27.10.2008, 20:48 »

ved prave... aj mne ten kondenzator vrta v hlave, ale ten, vyvedte ma z omylu ak nemam pravdu, by mal mat funkciu filtra oddelujuceho sajrajt vznikajuci na komutatore od siete a nemal by funkcne ovplyvnonat samotny motor.
najskorej asi pojde o medzizavitovy skrat v rotore, lebo sa neroztoci do plnych otaciek... neco ho brzdi..
Ja len ze to je uz druha rovnako postihnuta vrtacka co mam...  Pláč
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav 3
« Odpověď #4 kdy: 27.10.2008, 23:57 »

To že se to stane u více kusů strojů může být způsobeno jejich nekvalitou - čínské komutátorové stroje jsou navinuty obyčejným trafodrátem místo drátem typu duplex (dvakrát smaltovaný - ochrana před vodivým prachem z kartáčů) nebo přetěžováním stroje.  Odpojení odrušovacího kondenzátoru se na chodu samotného stroje neprojeví, pouze se zvýší hladina rušení pronikající zpět do sítě, což lze zjistit podle úrovně rušení, které uslyšíte na AM rozsazích rozhlasového přijímače.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Bartoň Jiří
OSVČ-Revizni technik E2/A, EZS Ostrava
*
Offline Offline



Nejhorší když vás to baví


« Odpověď #5 kdy: 28.10.2008, 08:57 »

Tato závada se jmenuje mezizávitový zkrat.
Oprava většinou převýší cenu nové čínské vrtačky Smích Hněv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Svůj první jistič jsem vyhodil v roce 1967 svým tříletým tělem pomocí otvíráku  na sardinky.Od té doby vím na které straně je fáze.
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.059 sekund, 22 dotazů.