Měl bych tudíž dotaz, co se stane, když obsluha stiskne obě tlačítka najednou. Nic-nejlepší volba, vypne jistič- dobrá volba, poškození motoru - špatná volba.
Co se týče bezpečnosti strojních zařízení, kdybyste chtěl přijmout i tyto rady, dozvěděl byste se, že u strojního zařízení je poškození motoru mnohem mnohem lepší volba, než svaření kontaktů ovládacích prvků po zkratu řídících obvodů (nenapájených z transformátoru).
Poučil byste se, že po takovém zkratu po znovuzapnutí jističe dojde v daném zapojení k samočinně spuštěnému a nevypnutelnému pohybu stroje vedoucímu k ohrožení lidí na něm nebo u něj pracujících.
Pochopíte co jsou to stroje, až jednou budete běhat pro hevery a tahat v autodílně chlapa z pod auta, ale on už bude pohromadě držet jen montérkama. A to vše, protože nějaký neznalec měl jedenu zásuvku stojanového heveru s otočenými fázemi a přívody do heverů také nejednotně. Automechanik si jednu stranu prohodil za druhou a hever jel opačným směrem a vyjel nekontrolovate
lně nad dorazy.
Ve strojních zařízeních platí jiná filozofie ochrany lidí. Ochrana protí důsledkům selhání řízení stroje má vyšší prioritu než ochrana proti nebezpečnému dotykovému napětí. Protože zkušenosti říkají, že u strojních zařízení jsou vážné nehody s vážným důsledkem na zdraví (a život) o několik řádů častější z příčiny selhání ovládání strojů, než z úrazu nebezpečným napětím. Historky o chlapech od pasu zalisovaných do blatníku auta, rukách až po rameno nařezaných na proužky a podobné smutné příběhy jsou bohužel pravdivé.
A pokud mluvíte o svých zákaznících, pak touto prací se živíte jste profesionál a je potřeba k práci mít profesionální přístup a profesionální zodpovědnost.
Tady nejsme od Uralu na východ, tady si vážíme zdraví a každého života a jako profíci se snažíme a bereme na sebe zodpovědnost, aby laici měli v nás oporu a spolehnutí.