Můžete mi objasnit přesný princip sítě IT?

<< < (4/6) > >>

Franta Puklický:
Takže pokud budu mít oddělovací trafo 1x230V 1+N / 1x230V 1+N IT, tak pokud dojde ke spojení N + PE za oddělovacím trafem, tak mi z toho vychází, že je to 1. porucha, je tak?

Jirka Š. Svejkovský:
Ano.

Je to první porucha, při které se nic neděje, je-li izolační stav v pořádku. Za určitých okolností lze takové zařízení provozovat dál a opravu nechat na vhodnou dobu (pak ale bacha na dotyk se zdravou fází, už není IT!)

Druhá porucha by byla při spojení druhého pólu na stejný potenciál, jako je ten první, tedy ke zkratu přes nízkou impedanci. Pak začnou téct zkratové proudy a je třeba aby to vyřešilo předřazené jištění.

To označení N na straně IT je ovšem zavádějící, naznačuje to spojení s ochranným obvodem. Jasnější by bylo L1 a L2.

Nejsem odborník na dráhy, ale já se setkal s IT jenom u trolejbusů 600/750 VDC. Jinak TT, popřípadě TN s oddálenou zemí.

Milan Hudec:
Citace: Jirka Š. Svejkovský  24.05.2017, 09:49

Ano.

Je to první porucha, při které se nic neděje, je-li izolační stav v pořádku. Za určitých okolností lze takové zařízení provozovat dál a opravu nechat na vhodnou dobu (pak ale bacha na dotyk se zdravou fází, už není IT!)

Druhá porucha by byla při spojení druhého pólu na stejný potenciál, jako je ten první, tedy ke zkratu přes nízkou impedanci. Pak začnou téct zkratové proudy a je třeba aby to vyřešilo předřazené jištění.

To označení N na straně IT je ovšem zavádějící, naznačuje to spojení s ochranným obvodem. Jasnější by bylo L1 a L2.

Nejsem odborník na dráhy, ale já se setkal s IT jenom u trolejbusů 600/750 VDC. Jinak TT, popřípadě TN s oddálenou zemí.

Tak jinak:
Za OT - L1, L2, L3, M - tj.ochrana el. oddělením
V síti IT - L1, L2, L3, (M nebo N) - špatně uchopitelné niance norem

Václav Třetí:
Kol. Hudec trefil hřebíček na hlavičku.

M je správně!  M = střední vodič, použito z němčiny nebo angličtiny (mittel, middle)

Jirka Š. Svejkovský: