Proč se u nás používají na železnici dvě napětí?
Šlezingr Jan:
Citace: Martin54946 29.10.2007, 13:38
Dle mého laického názoru je lepší rekuperovat do stejnosměrných 3kV než do střídavých 25 kV, protože nemusím vyrábět sinusovku a pak ji ještě fázovat s trolejí. Zatím mi to nikdo nepotvrdil ani nevyvrátil, je zde někdo, kdo se v tom vyzná ?
Problém je mnohem složitější.
Do sítě 3000 V stejnosměrných je možné teoreticky rekuperovat, leč je potřeba si uvědomit, že na stejném napájecím úseku musí být zárověň vozidlo, které dodávanou energii odebere.
Rekuperace na AC systému je v ČR v podstatě nemožná:
- energii není možné dodávat do veřejné sítě, neb dodavatel ji nechce ( je jednofázová, časově náhodný, plná harmonických a s bídným účiníkem).
- je nutno najít na stejném napájecím úseku vozidlo které energii odebere. Pravděpodobnos t je velmi malá. Zpětné ochrany nedovolí tok energie z železnice do sítě - tj. a to už se stalo, vozidlo, které se pokusí rekuperovat vyhodí celou napáječku.
Miroš Jan:
(poklona) pánové.
Ono s tou ekonomikou to zas až tak není jednoduché. Na trakci 3000V DC, průřez hlavních trolejí 150mm2 CU, ale menší izolátory.
Na trakci 25kV AC, průřez hlavních trolejí 100mm2 Cu, ale větší izolátory. :)
Šlezingr Jan:
Ošem izolátory se pro obě soustavy používají stejné.
Miroš Jan:
(poklona) pane Šlezingr.
Ti izolátory, nejsou stejné. Teda aspoň když jsem pracoval u ČSD. Na stejnosměrné byli izolátory s menším průměrem, a o jednu sukýnky míň. Tuším že to byl DIP 10. Na střídavce měli větší průměr, a o jednu sukýnku výc.
Jak to je v současnosti nevím.
Šlezingr Jan:
Opravuji se - nejsou stejné.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana