Proč se u nás používají na železnici dvě napětí?

<< < (3/4) > >>

Petr Škach:
A aby to nebylo tak jednoduché, tak do konce letošního roku by měl být zprovozněný úsek Šatov - Znojmo, který bude napájen z Rakouska soustavou 15 kV 16,7 Hz.

Předělat na jinou soustavu neznamená "jen" upravit izolátory a dráty nad kolejí, ale obvykle kompletní přestavba zabezpečovacíh o zařízení (na ss soustavě se používá kódovaní na 50 Hz, na st soustavě se kóduje na 75 Hz).

Pokud jde o rekuperaci, tak u nás se nepoužívá vůbec (rekuperují pouze tramvaje, metro a trolejbusy v městské dopravě). Problémy proč ne, jsou technické i politické. Ale třeba v Maďarsku se běžně rekuperuje. Pokud někoho zajímá více, něco je tady: http://www.k-report.net/clanek-Z074.htm (druhá polovina článku).

Miroš Jan:
 (poklona)  pane Škach.

Tak pokud de o tu rekuperaci, pokud mě paměť neklame, tak to uměly pouze staré pantografové jednotky pro osobní dopravu, na trakci 3000V DC. Jek to je v současné době to nevím.  :)

Jaroslav Borovec:
Nepoužívají se náhodou dokonce tři napětí?

Jiří Schwarz:
Citace: Jaroslav Borovec  27.10.2010, 00:37

Nepoužívají se náhodou dokonce tři napětí?

Nějaká trať s DC napětím 1500V by se ještě našla    :)

Jiří Hajzl:
Citace: Jaroslav Borovec  27.10.2010, 00:37

Nepoužívají se náhodou dokonce tři napětí?

Aktuálně máme na našem území dokonce již čtyři trakční napájecí systémy
- 3 kV DC
- 1,5 kV DC (trať Tábor - Bechyně)
- 25 kV 50 Hz
- 15 kV 16,7 Hz (trať Šatov st.hr. - Znojmo)

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana