Proč se u nás používají na železnici dvě napětí?
Petr Škach:
A aby to nebylo tak jednoduché, tak do konce letošního roku by měl být zprovozněný úsek Šatov - Znojmo, který bude napájen z Rakouska soustavou 15 kV 16,7 Hz.
Předělat na jinou soustavu neznamená "jen" upravit izolátory a dráty nad kolejí, ale obvykle kompletní přestavba zabezpečovacíh o zařízení (na ss soustavě se používá kódovaní na 50 Hz, na st soustavě se kóduje na 75 Hz).
Pokud jde o rekuperaci, tak u nás se nepoužívá vůbec (rekuperují pouze tramvaje, metro a trolejbusy v městské dopravě). Problémy proč ne, jsou technické i politické. Ale třeba v Maďarsku se běžně rekuperuje. Pokud někoho zajímá více, něco je tady: http://www.k-report.net/clanek-Z074.htm (druhá polovina článku).
Miroš Jan:
(poklona) pane Škach.
Tak pokud de o tu rekuperaci, pokud mě paměť neklame, tak to uměly pouze staré pantografové jednotky pro osobní dopravu, na trakci 3000V DC. Jek to je v současné době to nevím. :)
Jaroslav Borovec:
Nepoužívají se náhodou dokonce tři napětí?
Jiří Schwarz:
Citace: Jaroslav Borovec 27.10.2010, 00:37
Nepoužívají se náhodou dokonce tři napětí?
Nějaká trať s DC napětím 1500V by se ještě našla :)
Jiří Hajzl:
Citace: Jaroslav Borovec 27.10.2010, 00:37
Nepoužívají se náhodou dokonce tři napětí?
Aktuálně máme na našem území dokonce již čtyři trakční napájecí systémy
- 3 kV DC
- 1,5 kV DC (trať Tábor - Bechyně)
- 25 kV 50 Hz
- 15 kV 16,7 Hz (trať Šatov st.hr. - Znojmo)
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana