Proč se u nás používají na železnici dvě napětí?

<< < (4/4)

Jiří Hajzl:
Citace: Miroš Jan  30.10.2007, 21:26

Tak pokud de o tu rekuperaci, pokud mě paměť neklame, tak to uměly pouze staré pantografové jednotky pro osobní dopravu, na trakci 3000V DC. Jek to je v současné době to nevím.  :)

V poslední době se nám trh i s dopravou otevřel takže i podmínky pro REKU se změnily.
Rekuperace na 3 kV DC je už i předpisově povolena a to v celé síti SŽDC - možná existují některé drobné výjimky. Takže pakliže dané vozidlo umožňuje rekuperaci, nic mu v tom nebrání. A pokud není v trakci odběr, musí automaticky energii přesměrovat do brzdných odporníků.

Rekuperace na AC trakci (25 kV 50 Hz) je povolena ve zkušebním provozu na vybraných úsecích tratí a nemýlím-li se tak i pouze pro vybraná hnací vozidla.

Zdeněk Pikhart:
Citace: Jiří Hajzl  09.12.2012, 10:46

Aktuálně máme na našem území dokonce již čtyři trakční napájecí systémy
- 3 kV DC
- 1,5 kV DC (trať Tábor - Bechyně)
- 25 kV 50 Hz
- 15 kV 16,7 Hz (trať Šatov st.hr. - Znojmo)


Tábor - Bechyně už jezdí většinou vlaky na naftu, troleje zatím ale nesundali

Jiří Schwarz:
Citace: Zdeněk Pikhart  09.12.2012, 13:18

Tábor - Bechyně už jezdí většinou vlaky na naftu, troleje zatím ale nesundali

Je to smutné, vidět "diesela" pod trolejí...  (zle)
A nejen tam.
-----------
S těmi napětími, cenou, složitostí trakčních soustav - je třeba vidět i jistý pokrok ve výkonové elektronice.
Přece jen se dnes dá s napětím AC 25kV pracovat jinak než v době, kdy se tato trakční síť budovala.

David Hruda:
Trať Rybník-Lipno byla nákladně přestavěna z 1,5 kV DC na 25 kV AC, ale dnes tam jezdí diesly...  :'(

Navigace

[0] Index zpráv

[*] Předchozí strana