Vážený pane Pekárku,
rozhermetizová
ní vám asi na 90% nepomůže, nebude co přepojovat, už tak je úspěch, že může kompresor pracovat na 50Hz (podle katalogu díky nižším otáčkám se sníženým chladicím výkonem) ale pozor na 3x
220 V ne na 3x230 V.
Podle katalogu má tento výběhový klimatizační kompresor 4,5 HP, ale proud mu píšou 17,2A a podle katalogu až 19,3A
Nejlacinější budete mít ve Vašem případě autotransformá
tor, transformátor by musel mít dvojnásobnou velikost (a i cenu) a frekvenční měnič už se nedělá s jednofázovým vstupem pro motory 5kW, takže byste prakticky potřeboval 10kW měnič a to je nejmíň 30 00Kč.
Autotransformá
tor bude mít tlusté vinutí jen na rozdíl napětí 230 V - 127V = 103V, při D proudu 17,2 A je Y proud ve vinutí cca 10A, takže zdánlivý výkon jedné fáze autotransformá
toru je potřeba jen 1 023 VA.
Tři jednofázové autotransformá
tory 230/127V 1,1kVA nebo jeden třífázový cca 3-4kVA autotransformá
tor 400/2
20V // 230/127V 17,2 // 9,9 A vás nepřijdou asi více než na 12 000 Kč a bude to vážit tak 50-60kg.
U takto velkého transformátoru či autotransformá
toru už budete mít i problémy se spuštěním.
Asi budete úspěšný v nějaké aukci či bazaru, jinak tohle autotrafo vám s radostí navinou všichni výrobci transformátorů
.
Tenhle návrh je velmi konzervativní, protože 4,5HP motor je cca 3,5kW a ustálený proud uvádějí veliký, protože jde o kompresor. Ale rozběhový bude asi velmi velký, počítejte 7-násobek, výrobce doporučuje i rozběhové tlumivky pro omezení záběrového proudu.
Dovoz takového "laciného" zařízení z Kanady či Americky je někdy pěkně drahý, mnohdy je lacinější vyjednat výměnu kompresoru za exportní typ.
Za autorafo dáte dvojnásobek co za kompresor a budete se potýkat s problémy těžkého rozběhu kompresoru přes trafo. Nedivím se, že je už tenhle kompresor v provedení 220V lacino na evropských aukcích...