Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  ******* stará původní rozřazovací
| | |-+  Jakym zpusobem mohu pripojit kompresor 3x230V?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jakym zpusobem mohu pripojit kompresor 3x230V?  (Přečteno 6972 krát)
Česťa Pekárek
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 31.07.2007, 19:25 »

Potrebuji poradit jakym zpusobem mohu pripojit kompresor jehoz stitek prikladam na obr.
Kompresor je hermeticky uzavren i s el. motorem v plasti.Tezko by se rozdelaval a previjel na jine napeti.
Poradite co by se jineho dalo vymyslet ?


* Img_0136.jpg (117.6 KB, 460x345 - prohlédnuto 856 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miloslav Janoušek
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 31.07.2007, 20:28 »

Přes třífázový transformátor anebo tři jednofázové transformátory .
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
kokeš jiří
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 31.07.2007, 21:14 »

jako trifazovy motor pouzivany v 1F siti, s rozbehovym kondenzatorem. Hledejte zde v archivu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Česťa Pekárek
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 31.07.2007, 21:25 »

Jako 1F mi bude davat podstatne mensi vykon.Je to kompresor pro tepelne cerpadlo a snizeni vykonu mi nevyhovuje.
Transformator me take napadl,ale jeho navinuti by bylo asi drahe.
Kdyby nakonec doslo k otevreni plaste motoru, slo by propojeni v el. motoru nejak prepojit i bez previjeni vinuti ?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miloslav Janoušek
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 31.07.2007, 23:09 »

U nás máme 400V, motor je na 220V.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #5 kdy: 31.07.2007, 23:51 »

Vážený pane Pekárku,
rozhermetizová ní vám asi na 90% nepomůže, nebude co přepojovat, už tak je úspěch, že může kompresor pracovat na 50Hz (podle katalogu díky nižším otáčkám se sníženým chladicím výkonem) ale pozor na 3x220 V  ne na 3x230 V.

Podle katalogu má tento výběhový klimatizační kompresor 4,5 HP, ale proud mu píšou 17,2A a podle katalogu až 19,3A

Nejlacinější budete mít ve Vašem případě autotransformá tor, transformátor by musel mít dvojnásobnou velikost (a i cenu) a frekvenční měnič už se nedělá s jednofázovým vstupem pro motory 5kW, takže byste prakticky potřeboval 10kW měnič a to je nejmíň 30 00Kč.

Autotransformá tor bude mít  tlusté vinutí jen na rozdíl napětí 230 V -  127V = 103V, při D proudu 17,2 A je Y proud ve vinutí cca 10A, takže zdánlivý výkon jedné fáze autotransformá toru je potřeba jen 1 023 VA.
Tři jednofázové autotransformá tory 230/127V 1,1kVA nebo jeden třífázový cca 3-4kVA autotransformá tor 400/220V //  230/127V     17,2 // 9,9 A vás nepřijdou asi více než na 12 000 Kč a bude to vážit tak 50-60kg.
U takto velkého transformátoru či autotransformá toru už budete mít i problémy se spuštěním.
Asi budete úspěšný v nějaké aukci či bazaru, jinak tohle autotrafo vám s radostí navinou všichni výrobci transformátorů .
Tenhle návrh je velmi konzervativní, protože 4,5HP motor je cca 3,5kW a ustálený proud uvádějí veliký, protože jde o kompresor. Ale rozběhový bude asi velmi velký, počítejte 7-násobek, výrobce doporučuje i rozběhové tlumivky pro omezení záběrového proudu.


Dovoz takového "laciného" zařízení z Kanady či Americky je někdy pěkně drahý, mnohdy je lacinější vyjednat výměnu kompresoru za exportní typ. Smutek Za autorafo dáte dvojnásobek co za kompresor a budete se potýkat s problémy těžkého rozběhu kompresoru přes trafo. Nedivím se, že je už tenhle kompresor v provedení 220V lacino na evropských aukcích...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
David Šulák
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 01.08.2007, 19:15 »

,  
zajímalo by mě, kde jste ten kompresor opatřil? resp. od koho? Vcelku s komplet zařízením nebo je to jen samotný kompresor.. pokud je možnost b) správně, pak bych vám raději doporučil se toho kompresoru zbavit.. Rozhermetizová ní vám na 110% nepomůže, protože dokonale hermeticky a tlakovzdorně už plášť motorkompresor u nesvaříte, navíc se vám dovnitř do oleje dostane plno nečistot díky kterým už na použití kompresoru pro účely chlazení můžete zapomenout.  Smutek Je otázka nakolik si pomůžete navinutím nějakého autotrafa..res p. co shoří první, jestli trafo nebo vinutí motorkompresor u. Proč jste raději neoslovil odbornou firmu, která se chlazením resp. tepelnými čerpadly zabývá..ušetři l byste si problémy a ve finále i peníze.   Kroutím očima profíkem provedené zařízení bude mít určitě mnohem delší životnost, nehledě na záruku, že?
Pro jaký účel mělo tepelné čerpadlo sloužit? Zrovna pro cca tento výkon má Daikin šikovné tepelné čerpadlo i s možností chlazení..  Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.038 sekund, 22 dotazů.