Jak bastlit bezpečně a odpovědně?
Miroš Jan:
Miro O0 O0 O0
Jan Bocek:
Citace: Miroslav Minařík 17.07.2025, 11:40
Honzo,
odpovím a doplním ...
S určitou nadsázkou ...
... bych napsal, že když se chce investor podílet na "instalaci elektroinstala ce" a není alespoň osoba znalá, proč ne? Za příplatek! I zážitek na horské dráze něco stojí.
Citace: Miroslav Revús 20.07.2025, 14:50
Ako tu už bolo spomenuté, dobrý odborník nie je lacný a preto pracuje tam, kde odborníka
To občianska výstavba nie je.
A preto aj ja pracujem v priemysle a v energetickej výstavbe. Svoje vedomosti si cením vysoko aj na peniaze a za najnižšiu cenu robiť nemienim.
Malý příběh i zkušenost.
ad.1 Oba Miroslavové svým příspěvkem mne přinutili se hluboce zamyslet nad některými skutečnostmi. Společným jmenovatelem je cena dobrého odborníka.
ad.2 Setkal jsem se s dobrým odborníkem v oblasti občanské výstavby. Jeho dokumentace i revizní zprávy byly nadprůměrné. Přesto mne požádal a placené konzultace v oblasti legislativy. Narodil se zrovna Z250 a již také NV 190 a 194. Nabídl mi cenu za konzultace lepší, než bere kvalitní zedník v Rakousku. Byla to výzva....při konzultacích se narodila poptávka na asistenci při revizích střední průmyslové firmy. Učil se velice dobře a u třetí firmy jsem již jen kontroloval jeho činnost a byly to jeho revizní zprávy. A spolupráci jsme završili Školou měření na přístrojích pro revizní činnost". Kvalitní zedník v OE bere dnes ( při fušce) na hodinu 33 euro.
Firma učtuje minimálně 60 euro.
ad.3 Je vhodné pro dobrého odborníka pracovat tam, kde firma " ho vedia a chcú zaplatiť".
Ale podmínkou je být "dobrým odborníkem". Co to ale je, tak zde dávněji probíhala ankéta.... a mnoho emeritních elektrotechnik u se vyjadřilo.
Jan Yossarian: