Moc hezky řečeno Mirku.
Práci všech lidí, kteří se podílejí na realizaci elektroinstala cí, sleduji z pohledu člověka, který žádným vzděláním v oboru neprošel, ale hodně toho ví. A ze zkušenosti mohu říci, že vliv onoho omezení je obrovský. Setkal jsem se již se dvěma RT, dvěma projektanty, a mnoha montéry, kterým chyběly základní znalosti. Ano – neznali to hlavní, co by měli ve své práci znát. Ale tito lidé prošli vzdělávacím procesem, a dokonce (pro mě nepochopitelně) prošli i nějakými zkouškami. U té srovnávací tabulky v článku mi chybí upozornění, že je pouze teoretická, a skutečnost je většinou úplně jiná.
Pavle, tak hezky bych to nenapsal. Mám stejné zkušenosti a posuzují to také 35 roků před a 35 roků po "devadesátce". Jsou jen dobří a špatní elektrikáři.
Autor uvádí "pravdivost" tabulky na 80%.
Napsal jsem sice, že dobrá práce a dobrý nástřel. Tím jsem měl na mysli, že dobrý záměr.
Osobně dělím elektotechniky jen na dobré a špatné.
Špičkové elektrotechnik
y jsem zařazoval po praxi do konstrukční kanceláře, ty dobré do servisu a do montáže. Ty horší ke kablařům, karistům, skladníkům ale i v montáži měli uplatnění ti horší.
A občas na počátku ze špatného elekttrikáře se vyklubal časem dobrý elektrikář. Až pochopil, že nemusí být celoživotním "helfrem".
Vzpomínám na jednoho "kresliče" v konstrukční kanceláři, který měl jen gympl a po čase se stal vedoucím skupiny a musel jsem zařídit vyuční list, protože jsem jej nemohl zaplatit. V oblasti automatizace byl ale jednička. Ale i z mnoha pracovníků, kteří měli na příklad obchodní vzdělání se časem "narodili" skvělí montažníci. A tak jsme pod SOU zavedli závodní školu práce a za rok dostali vyuční listy. Tehdy existoval odbor PaM - práce a mzdy a bez vyučního listu se nemohl přiznat plat, který dané profesí přislušel. A museli mít padesátku...al e když se chtělo, našlo se řešení. A na některé "horší" elektrikáře motivace fungovala. Někteří profesně "umírají" ve dvaceti létech. Zbytečně není na pamatnících psáno "Pojďte ke mně všichni, kteří toužíte..." ta snaha a touhá být dobrým elektrotechnik em je klíčová. To dělení na dobré a špatné začíná v II. ročníku učení. Nepochopení některých elektrotechnic kých zákonů způsobuje špatné závěry v profesním životě. Je snížená rozlišovací schopnost....i na technologické předpisy.Ej, Mirek Minařik to napsal jednou větou a já se tady rozkecávám....
George Bernard Shaw a jsme zase u "chtění tvořit".