Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Vydrží BMS vysoké proudy z alternátoru?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Vydrží BMS vysoké proudy z alternátoru?  (Přečteno 3123 krát)
Martin Kacov
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 16.11.2023, 05:39 »

Hraji si s myšlenkou, že bych si zbastlil booster ze superkapacitor ů.

Všiml jsem si, že ve videu jsou startovací kontakty připojeny přímo k BMS. Moje otázka zní, jak to že to elektronika BMS vydrží, když alternátor dodává 50A až 100A?


Něco takového ...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 17.11.2023, 10:22 »

Alternátor dokáže dodávat až 100A
Ale startér si dokáže odebírat i více než 100A, u dieselového motoru je to ještě složitější a energeticky náročnější kvůli žhavení

A protože se autor návodu více věnuje sešroubování krabice než technickým parametrům použitých komponentů, z toho videa se nedá vykoukat jaká elektronika s jakými parametry tam je použita. To budete muset vyčíst a katalogových listů toho, co si objednáte, koupíte, jak je to dimenzované
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Online Online



« Odpověď #2 kdy: 17.11.2023, 19:27 »

Plný souhlas s předchozí odpovědí.
Nicméně pokud vám jde o stav kdy  se motor právě nastartuje a běží na volnoběh a alternátor začíná dodávat proud, tak toho bych se zas tak nebál.
zde jsou důvody: při volnoběžných otáčkách nedává alernátor plný výkon ale můžeme být rádi když to bude necelá polovička. Takže rozhodně to nebude 100 A.
Regulátor alternátoru omezuje jeho výstupní napětí a nedovolí vyšší napětí na svorkách než cca 15V (dříve to bývalo nastavené na 14,2-14,3 ale moderní management  baterie je sofistikovaněj ší a  kvuli startstopu a emisím CO2 dovolí chvílema i víc.
Alternátor nenabíjí jen Vaši baterii superkapacitor ů ale i ten obyčejný olověný akumulátor, kam té energie bude putovat také nemalé množství. KOlik to záleží na vnitřních odporech baterie a superkapacitor u a rozdělí se to podle zákonu pana Kirchhoffa.
A nastartované auto si také pár ampérů vezme (zapalování, řídící jednotka a kdejaký další elekttronický blbinec.... )
Takže bych očekával, že BMS nebude pracovat s většimi proudy než cca 25 A.
To už mi přijde docela OK.
Je to ale jen můj hrubý odhad, takže počkejte i na názory dalších.
video je efektní jak se motor rozběhne z kondenzátorové baterie ale počítejte s tím, že její nabíjení pidigenerátore m z nuly na nějaké použitelné napětí bude náročnější než pár otáček kličkou jako ve videu. Perpetuum mobile totiž ještě nikdo nesestrojil a nevynalezl.
On se tu dá očekávat ještě jeden efekt o kterém se nepíše ale na celkovoé fungování má podstatný vliv. Špatná autobaterie má vnitřní odpor tak veliký, že při zapojení startéru většina energie se na tomto vnitřním odporu baterie promění na teplo a zbytek nestačí k roztočení zatíženého starteru. Paralaelně přiipojený superkapacitor tyto poměry dokáže změnit a točení kličkou generátoru nemusí být ani potřeba.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 18.11.2023, 00:32 »

Kolegové v předchozích dvou příspěvcích to zhodnotili velice dobře. Několik otáček kličkou generátorku jistě nenabije superkapacitor tak, aby byl schopen nastartovat motor. Také jde klička viditelně lehce, což znamená, že generátorek má malý výkon a velký vnitřní odpor. Nepopírám funkci a vlastnosti superkapacitor ů, ale toto video patří také do řady různých přístrojů typu perpetua mobile. Zlepšení vlastností starého akumulátoru s velkým vnitřním odporem by přicházelo v úvahu pouze, pokud by zůstal připojen k síti vozidla, což v tomto případě není (čas 4:12 a dále)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 18.11.2023, 13:31 »

Žasnem


do 100Aje meranie priame
nad100 na strane nn polopriame
s meraním na vn strane nepriame.

Problém do 100 A je vyriešený priamym meraním.Nad 100 úpravou ER a OPOS om na OM

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 18.11.2023, 13:32 »

Sorry hodilo ma to celkom inde
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.033 sekund, 21 dotazů.