Do jaké úrovně lze soustružit komutátor motoru?

<< < (2/4) > >>

Jirka Š. Svejkovský:
Pak nastupuje metoda PO (pokus - omyl).

František Janeček:
V každém případě a u specielních strojů zvlášť, platí doporučení od výrobce.Druhá možnost, vyjmout starý uhlík a udělat s ním čáru na papíře a novým uhlíkem vedle a tím se porovná tvrdost jako u tuhy tužky.Pokud máte jakési v regále, zjistit v katalozích uhlíků, co to vlastně máte.Většinou ty stroje, které se rychle točí, mají tvrdší uhlíky.Uhlíky s bronzem jsou hlavně pro kroužkové motory ne na komutátor. :)

Martin Kurka:
To je teda pěkně průšvihový přístup k uhlíkovým kartáčům.
Přetáčení je nešťastná záležitost, kterou komutátor při správných kartáčích nikdy nepotřebuje. Jen při havárii (zlomení kartáče, utržení buzení derivačního motoru a přetížení motoru apod.)
Pro výběr správných kartáčů se obraťte na Elektrocarbon a podobné firmy.
Důležité jsou otáčky, napětí motoru, střídavý-stejnosměrný proud, rozměr držáku, proud kotvy motoru, odpor kotvy.
V přiloženém souboru je nejvíce, co jsem kdy četl.
 

Radek Luža:
Citace

Přetáčení je nešťastná záležitost, kterou komutátor při správných kartáčích nikdy nepotřebuje.

Tímto tvrzením bych si nebyl tak jistý, ve firmě máme několik stejnosměrných motorů v řádech nad 100 kW a kterýkoliv servisní technik se tu objeví tak nám tvrdí že se doporučuje komutátor nechat stočit každé dva roky a s tím samozřejmě nechat provést kompletní údržbu a výměnu ložisek.

Z vlastní zkušenosti to mohu jenom potvrdit, pokud bychom toto neprováděli tak se časem drážky začnou zalepovat uhlíkovým prachem a hrozí zkrat mezi lamely a pokud bych šel do extrému tak takové převinutí rotoru u stejnosměrného motoru nad 100 kW není zrovna levná záležitost a nemluvě o tom že to není na počkání.

Zdenek Hejčl:
Pro fajnšmekry: nejlepší je obrousit lamely na brusce nakulato.  ;)

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana

Odpověď