Je přípustné i toto řešení PE vodiče?
Martin H.:
Citace: Marcel Šabata 18.03.2014, 14:26
prosím odborníky, kdyby tomuto provedení vytkli závadu
Ak som skutočný odborník, tak z iného oboru. Ale závada nemusí byť len čisto technická.
Odhliadnem teraz od toho, že zrejme nemáte možnosť odmerať impedanciu poruchovej slučky. Ak by sme teoreticky pripustili, že vaše riešenie by mohlo byť technicky funkčné a bezpečné, vždy ostane závislé od spravovania svojim autorom - to je tá závada.
V prípade vašej neprítomnosti nastáva problém, a nie malý. Napr. ak by o tom nevedel nový majiteľ pri kúpe, je to na žalobu. A aby o tom nový majiteľ vedel, ako by ste mu to odprezentovali? Jedine ako dôvod na zľavu z ceny vo výške kompletnej rekonštrukcie.
Marcel Šabata:
Ne, ne, pánové, nejsem RT ani nepracuji pro SOD. Na konci jsem psal, že se jedná o fiktivní nápad, nebyl nikde realizován. Ptal jsem se ale proto, že chci znát všechna úskalí takového řešení. Nešlo mně právě o hodnocení navrhovatele jako experimentátor a, ale o vytyčení hlavních bodů porušení norem a označení možného rizika. Jednou jsem totiž o tom diskutoval na zahradě a jako funkčnost jsem připustil, ale je mně jasné, že RT, který by prováděl revizi, by to asi jen s nespokojeným mručením neschálil. Nápadem pro takové celkového pospojení byl fakt, že na domě nebyl hromosvod a je s podivem, že v širokém okolí nikdo na domě hromosvod nemá, až na výjimky. Připustíte ale, že funkčnost ochrany může být zachována při dodržení určitých zásad? Stejně tak jsem zde kdysi četl, že zásuvky kombinované s chráničem - jako v jednou celku, mohou být při poruše příchozího vodiče PEN velmi nebezpečné a přesto se vyrábí a montují. V soustavě TN-C může k poruše PEN vodiče snadno dojít, a to zejména, když je v hliníku. (viz jiné téma). Takže, kde jsou normy?
ACEOF ACES:
Citace: ACEOF ACES 18.03.2014, 22:22
V určeném prostoru nesmějí být části, jejichž rozdíl potenciálů by mohl být nebezpečný.