Jak se napájí elektrický motor vlaku?
Vít Rotrekl:
Já si tím kde je + a - taky nejsem dvakrát jistej.... ale co si tak vybavuji, a někde štrachám v paměti, tak na železnici je to obráceně než u šalin.
Vít Rotrekl:
Ha, na stránkách MHD Ostrava jsem nalezl tuto informaci:
O tom, zda polarita trolejového kabelu je plus nebo mínus, rozhodl při počátku instalace trakčního vedení investor nebo dodavatel. V bývalém Československu je proto tramvajová trakce orientována takto: Záporná polarita napětí v troleji, tedy -600 V: Ostrava, Brno, Košice. Kladná polarita napětí v troleji, tedy +600 V: Praha, Plzeň, Liberec, Most, Bratislava, Olomouc.
Miroslav Theimer:
U železnice je kladný pól na troleji a záporný pól na kolejnici. ;)
Říkal mi to spolužák jehož táta je stojvedoucí. :)
Milan Hudec:
Napovím, kolejnice v DC provozu se pojížděním stává materiálově kvalitnější.
Miroš Jan:
No tak pokud mě paměť neklame, tak na DC trakci, byl (-) kolejnice. Napětí 3kV. Tah z Prahy, před Kolín, Pardubice, Česká Třebová, Olomouc, až do Ostrvy, vlastně až do Košic, DC. Z Kolína do Kutné Hory, kde byl přechod na 25kV AC, odtama přes Havlíčkův Brod, přes Brno až po Bratislavu, AC trolej.
U DC trakce, byl průřez na hlavních tratích 150 mm2. Vedlejší měly 100mm2. U AC troleje si ty průřezy vodičů nepamatuji.
Musím říct, že tak perfektní pracovní kolektiv, jako byl na té naší opravně trolejového vedení, jsem již nikdy nezažil. (jednicka)
Ona ta práce, vlastně ani moc elektrikářská nebyla. Každodenní nářadí, byl opasek, přilba, kladivo, šuplera, T klíč, a klíč velikosti 30. Jo a v létě, nátěr montérky, pixlu od barvy, ale tu vysokou, a šlo se na mřížák, (pro neznalé, ocelový příhradový stožár, ten jevyžší v našem rajónu, měl 21 metrů). Ale ta prča, no prostě super.Nejvíc mě bavili soutěže zručnosti elektromontérů trakce.
Hod závažím na dálku,(to závaží mělo 25kg, říkalo se mu syreček), v co nejkratším čase provést koncovku na laně 50mm2, nebo ze žebříku provést výměnu lanové koncovky, atd…
:)
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana