Jak se napájí elektrický motor vlaku?
Jiří Schwarz:
Možná by šlo nějak vyhýbku "přeskočit", aby se to nad ní nemuselo složitě řešit...
Např. takový trolejbus může mít baterii nebo malý spalovací motor, aby dokázal při nějaké poruše opustit křižovatku nebo jiné místo, kde by zásadně svojí přítomností zkomplikoval provoz...
Když se začalo mluvit o možné elektrifikaci trati Plzeň - Domažlice, jako překážka se jevil trolejbus na křížení výpadovky na Domažlice se žel. tratí. A stačilo se porozhlédnout po světě. Kdyby to bylo třena realizovat, řešení existuje, údajně pochází z Japonska, trolejbus stahne sběrač, přejede přes koleje pomocí nezávislého pohonu a automatika za přejezdem navede sběrač zpět na trolejové vedení.
Před přejezdem jsou kontrolní prvky, které trolejbus zastaví, pokud by pokračoval s nestaženým sběračem.
Jestli v jisté době bylo výhodné mít 3f přívod pro 3f motor ve vozidle, dnes je to díky technice a především výkonové elektronice úplně jinak. Dnes není problém, aby lokomotiva měla v podvozku motor podobné konstrukce jako 3f asynchronní motor s kotvou nakrátko a nějaký řídící obvod se staral o to, aby se z jednoho napájecího přívodu o nějakém napětí do motoru pouštělo různé napětí o různé frekvenci a klidně i "více fází".
A když se motor odpojí od zdroje a připojí na odpory, začne brzdit. A nebo se dá energie motoru přetransformov at na takové napětí, které se dá vracet do troleje (rekuperace).
Miroslav Revús:
Citace: Michal Lužný 12.03.2014, 20:12
Jojo, to jsou bezohňové (akumulační) páry. Používaly se tam, kde hrozil výbuch nebo požár od topeniště. Bývaly k vidění v ústecké Setuze, ale co jsem z Ústí pryč, nemám ponětí, zda ještě slouží. Dá se najít i video (odkaz bez mezer): h t t p:// tiny url . com/mageq5v
Ešte v 60-tych rokoch sme ju mali v Teplárni. Vozila vagóny s uhlím z vlečky na vysýpacie stanovisko na skládke uhlia.
Navigace
[0] Index zpráv
[*] Předchozí strana