Proč je na sloupech vn více vodičů než tři?
Oldřich Morávek:
Pokud vím, tak podobná opatření se dělají při výsadku na moři.
Zkouším zjistit, jestli se podobná opatření řeší i u výsadků na pevnině. Snad se to povede.
David Hruda:
Třením letounu o vzduch vzniká statický náboj (viz. triboelektrick ý jev). Letouny mají statické vybíječe- takové kartáčky, kterými se vybíjí. Vliv má vlhkost vzduchu.
Zdenek Hejčl:
Tady je také jeden příklad práce:
Juraj Rojko:
Citace: David Hruda 28.05.2013, 14:19
Třením letounu o vzduch vzniká statický náboj (viz. triboelektrick ý jev). Letouny mají statické vybíječe- takové kartáčky, kterými se vybíjí. Vliv má vlhkost vzduchu.
A pak také mají uzemnění na podvozku. Bez tohoto je prý vystoupení z letadla docela bolestivá záležitost...
David Hruda:
Citace: Juraj Rojko 28.05.2013, 23:34
A pak také mají uzemnění na podvozku. Bez tohoto je prý vystoupení z letadla docela bolestivá záležitost...
Uzemnění na podvozku býváválo (já to viděl naposled na MiG-21), dnes už to vidět není. Uvažuje se vybití přes pneu, beton se bere jako dostatečně vodivý. Při plnění paliva, kyslíku apod. se letoun zemní a spojuje s plnícím zdrojem (cisterna, čerpadlo, lahev).
edit: za ty roky u letadel jsem výboj statiky nezažil a bylo by to špatné, kdyby ano - citlivá elektronika, palivo, kyslík....
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana