Proč je na sloupech vn více vodičů než tři?

<< < (6/9) > >>

Oldřich Morávek:
Pokud vím, tak podobná opatření se dělají při výsadku na moři.
Zkouším zjistit, jestli se podobná opatření řeší i u výsadků na pevnině. Snad se to povede.

David Hruda:
Třením letounu o vzduch vzniká statický náboj (viz. triboelektrick ý jev). Letouny mají statické vybíječe- takové kartáčky, kterými se vybíjí. Vliv má vlhkost vzduchu.

Zdenek Hejčl:
Tady je také jeden příklad práce:

Juraj Rojko:
Citace: David Hruda  28.05.2013, 14:19

Třením letounu o vzduch vzniká statický náboj (viz. triboelektrick ý jev). Letouny mají statické vybíječe- takové kartáčky, kterými se vybíjí. Vliv má vlhkost vzduchu.


A pak také mají uzemnění na podvozku. Bez tohoto je prý vystoupení z letadla docela bolestivá záležitost...

David Hruda:
Citace: Juraj Rojko  28.05.2013, 23:34

A pak také mají uzemnění na podvozku. Bez tohoto je prý vystoupení z letadla docela bolestivá záležitost...

Uzemnění na podvozku býváválo (já to viděl naposled na MiG-21),  dnes už to vidět není. Uvažuje se vybití přes pneu, beton se bere jako dostatečně vodivý. Při plnění paliva, kyslíku apod. se letoun zemní a spojuje s plnícím zdrojem (cisterna, čerpadlo, lahev).
edit: za ty roky u letadel jsem výboj statiky nezažil a bylo by to špatné, kdyby ano - citlivá elektronika, palivo, kyslík....

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana