Může nedostatečné uzemnění zkrátit životnost ložisek?
raj:
Citace: Kastner Lubomír 30.12.2012, 05:58
Po přečtení všech příspěvků a hlavně tazatele bych měl otázku i já, hlavně na tazatele. Kdo, jak a na jakém základě rozhodl nebo určil, že ložiska odchází vlivem uzemnění, FM či podobných jevů? Jedna věc je to nějak tvrdit nebo na něco to svádět a druhá věc je pro to mít jasné a nezpochybnitel né fakty. Z uvedených příspěvků ale není zcela jasné, že k poškození ložiske dochází vlivem proudů, FM apod. Ona závada respektive příčina může být zcela jinde a zcela jiná a poškozená ložiska mohou být jen důsledek. Ale to asi nikdo nevzal v úvahu. Každý tady odpovídá jen na problém napájení motoru přes FM. Osobně jsme prováděl mnoho měření - diagnostiky na motorech napájených přes FM včetně lisů, granulátorů apod. Ale zatím ani na jednom nebyla příčina poškození ložisek napájení FM. Vždy byla závada zcela jinde. Nebylo by tedy lepší nejdříve zjistit skutečnou příčinu poškozování ložisek než jen dohady? A teprve pak se zaměřit na odstranění příčiny nebo příčin kterých může být více v souběhu?
S tímto nelze nic jen souhlasit.
Citace: Jan Alin 30.12.2012, 15:51
Podle toho jak to tady čtu je spíš problém najít financování na to zjištění a následně na opravu. Možná je to jen dojem, ale prostě tak to na mě působí. Výrobce by měl v tomto případě v rámci záruky poslat odborníka, který zjistí s čím je problém, dá zprávu firmě a ta zajistí odstranění problému, jenže to stojí prachy a tak výrobce koresponduje a hledá cestičky jak se tomu vyhnout a přečkat příslušné lhůty. Pak již za peníze pošle toho odborníka, který problém odstraní a nechá si ho pěkně mastně zaplatit.
A s tímto také.
Extruder s 45kW pohonem je malé kotě.
Je problém jen na jednom z nich, nebo vás zlobí více pohonů?
Kastner Lubomír:
Až tak o ceně to asi nebude. Spíše o tom, že meznají jiné metody detekce závad, jiné postupy. Myslím tím uživatele. Né dodavatele technologie. Ti jen čekaí na konec záruky. Ale pokud uživatel zakoupil celou linku tedy i se zapojením a né jen stroj jako kus, pak by měla záruka platit a plně se prodlužovat. Ale osobně jsem se setkal nedávno, že zákazník si zakoupil část technologie jen jako kus bez instalace, bez zapojení apod. a zapojovali si to sami apod. Jednalo se konkrétně o granulátor na pelety poháněný motorem 75 kW. A reklamovali nefunkčnost elektromotorui . Po měření a diagnostice jsem zjistitl, že závada není v motoru, ale na softstarteru. Zapojování prováděl elektrikář bez dostatečných znalostí v nastavení softstarteru a došlo k jeho poškození. Takže na toto nešlo uplatnit a uznat reklamaci jako oprávněnou. Tady provozovatel šetřil až ušetřil. Koupil lnku jen jako kus železa bez zapojení. A další případ trochu více podobný tazateli. Výrobní linka, kde na začátku linky je elektromotor 160 kW, který pomocí plochého řemene pohání setrvačník a ten dále pohání klikový mechanismus, kde se točivý pohyb převádí na přímočarý a výsledek je lis s přímočarým pohybem pro tvarování hlníkových tub. Elektromotor tam vydržel zhruba okolo 1 - 2 měsíců a pak v lepším případě odešl jen ložiska v horším případě došlo k rozpadu ložiska a nevratnému poškození motoru. A závada? Zákazník vyměnil asi 3 x elektromotor než se odhodlal nechat si udělat diagnostiku. Přišel jsem na to, že závad tam bylo několik a to špatné usazení a špatné napnutí plochého řemenu. Po odstraněí těchto závad se v měření pokračovalo a byly zjištěny další příčiny a to na klikovém mechanismu, kde byly poškozeny místa ložisek. Otvory pro ložiska byly oválné a to vytvářelo určité druhy vibrací, které se dále přenášeli na elektromotor a následně k poškození ložisek. Musím podotknout, že elektromotor byl poháněm také FM. Toto bylo potvrzeno i následnými diagnostikami dvěma nezávislými tými odborníků a to dokonce jeden tým byl přímo z německa od SKF. Takže svádět jen tak něco na nějaké proudy nebo FM bez potřebných průkazných měření či diagnostiky je jen bud klamání uživatele a nebo hraní o čas apod. Přitom diagnostika není zas tak finančně nákladná. Jedná se řádově jen o tisíce což je cena proti ceně elektromotoru zcela zanedbatelná.
Jaromír Novotný:
Citace: Kastner Lubomír 30.12.2012, 05:58
Po přečtení všech příspěvků a hlavně tazatele bych měl otázku i já, hlavně na tazatele. Kdo, jak a na jakém základě rozhodl nebo určil, že ložiska odchází vlivem uzemnění, FM či podobných jevů? Jedna věc je to nějak tvrdit nebo na něco to svádět a druhá věc je pro to mít jasné a nezpochybnitel né fakty. Z uvedených příspěvků ale není zcela jasné, že k poškození ložiske dochází vlivem proudů, FM apod. Ona závada respektive příčina může být zcela jinde a zcela jiná a poškozená ložiska mohou být jen důsledek. Ale to asi nikdo nevzal v úvahu. Každý tady odpovídá jen na problém napájení motoru přes FM. Osobně jsme prováděl mnoho měření - diagnostiky na motorech napájených přes FM včetně lisů, granulátorů apod. Ale zatím ani na jednom nebyla příčina poškození ložisek napájení FM. Vždy byla závada zcela jinde. Nebylo by tedy lepší nejdříve zjistit skutečnou příčinu poškozování ložisek než jen dohady? A teprve pak se zaměřit na odstranění příčiny nebo příčin kterých může být více v souběhu?
, to že je poškození ložisek vlivem vysokofrekvenc ních proudů konstatoval výrobce motorů, tedy francozská firma T-T electricCitace: Zdenek Rajmont 30.12.2012, 17:11
S tímto nelze nic jen souhlasit.A s tímto také.
Extruder s 45kW pohonem je malé kotě.
Je problém jen na jednom z nich, nebo vás zlobí více pohonů?
Propblém je na více extruderech, dá se řící, že na všech, zavisí to samozřejmě na vytížení té dané linky
Citace: Jan Alin 30.12.2012, 15:51
Podle toho jak to tady čtu je spíš problém najít financování na to zjištění a následně na opravu. Možná je to jen dojem, ale prostě tak to na mě působí. Výrobce by měl v tomto případě v rámci záruky poslat odborníka, který zjistí s čím je problém, dá zprávu firmě a ta zajistí odstranění problému, jenže to stojí prachy a tak výrobce koresponduje a hledá cestičky jak se tomu vyhnout a přečkat příslušné lhůty. Pak již za peníze pošle toho odborníka, který problém odstraní a nechá si ho pěkně mastně zaplatit.
Samozřejmě, že to je i o penězích, my chceme uplatnit záruku, ale výrobce tvrdí, že máme špatně provedený rozvod el. energie a že nemáme správně proveden rozvod TN-C-S
Kastner Lubomír:
Tak přesně takovou odpověď jsem čekal. Tvrdí to výrobce motorů. Velmi by mě zajímalo, jak k tomu došli. Dělali snad u vás nějaké měření, zkoušení, diagnostiku apod. Máte od nich protokoly o provedených zkouškách, použitých metodám, porovnání naměřených hodnot s normami, seznam použité měřící a diagnostické techniky apod.? Máte také vyjádření výrobce ložisek? Přizvali k testování nebo zkoušení zástupce výrobce ložisek, aby např. i oni provedli svá měření a vyjádřili se k tomu? A nebo je to jen jejich pouhé tvrzení byt by bylo písemné. Samozřejmé je, že veškerá měření, diagnostika apod. by se měli dělat přímo na lince, přímo na tom konkrétní stroji a to za různých provozních režimů apod. Dělali snad něco takového?
Jaromír Novotný:
Citace: Kastner Lubomír 02.01.2013, 19:35
Tak přesně takovou odpověď jsem čekal. Tvrdí to výrobce motorů. Velmi by mě zajímalo, jak k tomu došli. Dělali snad u vás nějaké měření, zkoušení, diagnostiku apod. Máte od nich protokoly o provedených zkouškách, použitých metodám, porovnání naměřených hodnot s normami, seznam použité měřící a diagnostické techniky apod.? Máte také vyjádření výrobce ložisek? Přizvali k testování nebo zkoušení zástupce výrobce ložisek, aby např. i oni provedli svá měření a vyjádřili se k tomu? A nebo je to jen jejich pouhé tvrzení byt by bylo písemné. Samozřejmé je, že veškerá měření, diagnostika apod. by se měli dělat přímo na lince, přímo na tom konkrétní stroji a to za různých provozních režimů apod. Dělali snad něco takového?
Popíšu přesně jak to bylo, po nějakém čase nám začal pískat první motor, výrobce extrudéru nám dodal jeden rezervní, takže ten jsme vyměnili a pískající motor jsme poslali do Francie na opravu, motor od nich přišel s novými ložisky s tím, že to poškození bylo způsobeno VF proudy a následně přijela k nám dáma z Francie a namontovala na každý motor 1 kus sběrného kartáče na odvod proudů. Toť vše, následně se to neustále točí o tom, že máme špatný el. rozvod a špatné kostření, že ty proudy neodchází do země atd..
Zítra z práce vám zavolám a prodiskutejeme co byste nám mohl nabídnout, šéfovi už jsem tuto možnost dnes nějak nadnesl.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana