Může nedostatečné uzemnění zkrátit životnost ložisek?

<< < (3/10) > >>

Jiří Schwarz:
Citace: Milan Hudec  27.12.2012, 16:50

Revizní technik bez uvažování v širších souvislostech, provádějící pouze shodu skutečností s normou, navíc vštšinou jen z pohledu ochrany před úrazem nebude v tomto případě ten pravý.
...

Snad se tohle nebudu muset učit...
Revizní technik je "školený" na úplně jiná rizika.
Nezabiješ, nezapálíš, nepopálíš, nezpůsobíš úraz průchodem proudu živou tkání... - to jsou hlavní věci, které by měl RT na elektrickém zařízení ohlídat.
RT elektro nemůže znát vše, tohle je věc, do které zasahuje kromě "elektriky" i strojařina, mechanika, chemie,...

Jaromír Novotný:
Citace: Kastner Lubomír  27.12.2012, 20:28

. Poškozování ložiskek u elektromotorů je velký problém. Revizní technik měřením svodů apod. mnoho zjistit nemůže, protože tady může jít o shodu několika vlivů - mechanických i elektrických. A zvláště pak pokud se elektromotor napájí přes FM. Mnohé by napověděla přesná diagnostika včetně FFT analýzy frekvenčních spekter vibrací a u napájení přes FM při různých režimech. Ale to chce speciální diagnostiku a zkušeho technika diagnostika, který dovede tzv. přečíst správně nasnímaná data. Mnohé závady na ložiscích a tudíž na elektromotoru dodavatelské firmy svádí na špatnou údržbu, ustavení, špatné napnutí řemenů, špatné řemeny apod. nebo uživatelé na špatný servis, dodavatelské firmy apod. A většinou hledají pomoc ze strany elektrikářů. Ale původ závad může být jinde. Většinu závad však dovede odhalit diagnostika. Bohužel ale někdy to není otázka jednoho měření a otázka jedné hodiny. Ale takto se podařží odhalit zhruba 90 % příčin. A pokud se to spojí ještě s měřením elektro a dalšími měřeními, pak se zdroj závady najde. A pokud je znám zdroj závady. myslím tím skutečný zdroj závady a né jen odhad, pak se to dá teprve řešit. A ještě malá poznámka pro pohony s řemeny. Pohony s řemeny jsou ještě složitější než spoje pomocí spojky. Vstupuje zda do hry faktor řemenů, napnutí, kmitání řemenů apod. protože ve většině případů navíc nejsou řemenice stejného průměru a tak zde mohou vstupovat do hry i další poruchové frekvence vzniklé rozdílem otáček motoru a poháněného stroje.


Muzete mi nejakou firmu doporucit, pokud teda mate nejaky kontakt? Nezbyde nám nic jiného nez nejakou pozvat a zaplatit.

raj:
Citace: Kastner Lubomír  27.12.2012, 20:28

. Poškozování ložiskek u elektromotorů je velký problém. Revizní technik měřením svodů apod. mnoho zjistit nemůže, protože tady může jít o shodu několika vlivů - mechanických i elektrických. A zvláště pak pokud se elektromotor napájí přes FM. Mnohé by napověděla přesná diagnostika včetně FFT analýzy frekvenčních spekter vibrací a u napájení přes FM při různých režimech. Ale to chce speciální diagnostiku a zkušeho technika diagnostika, který dovede tzv. přečíst správně nasnímaná data. Mnohé závady na ložiscích a tudíž na elektromotoru dodavatelské firmy svádí na špatnou údržbu, ustavení, špatné napnutí řemenů, špatné řemeny apod. nebo uživatelé na špatný servis, dodavatelské firmy apod. A většinou hledají pomoc ze strany elektrikářů. Ale původ závad může být jinde. Většinu závad však dovede odhalit diagnostika. Bohužel ale někdy to není otázka jednoho měření a otázka jedné hodiny. Ale takto se podařží odhalit zhruba 90 % příčin. A pokud se to spojí ještě s měřením elektro a dalšími měřeními, pak se zdroj závady najde. A pokud je znám zdroj závady. myslím tím skutečný zdroj závady a né jen odhad, pak se to dá teprve řešit. A ještě malá poznámka pro pohony s řemeny. Pohony s řemeny jsou ještě složitější než spoje pomocí spojky. Vstupuje zda do hry faktor řemenů, napnutí, kmitání řemenů apod. protože ve většině případů navíc nejsou řemenice stejného průměru a tak zde mohou vstupovat do hry i další poruchové frekvence vzniklé rozdílem otáček motoru a poháněného stroje.

Blbost.
Ložiskové proudy a hřídelová napětí má smysl řešit u motorů 280 a výše ... (90kW) 

Je motor připojen stíněným kabelem?
Jaký měnič (výrobce) ?
Častou příčinou poruch ložisek je chybně nastavený měnič, co motor napájí.

František Šohajda:
Citace

RT elektro nemůže znát vše, tohle je věc, do které zasahuje kromě "elektriky" i strojařina, mechanika, chemie,...

I v normách je dáno, že má RT elektro přizvat ke své práci odborníky, protože RT nezná všechno!! ;)

Miroslav Revús:
Používame vo firme 130kW motory s neizolovanými ložiskami, napájané cez FM a poškodenie ložísk vírivými prúdmi nie je také veľké, aby nás to nejak iritovalo. A to uzemňovacia sústava nie je ani zďaleka dokonalá.

Ak máte podozrenie na veľký podiel vírivých prúdov v ložiskách, použite v motore aspoň jedno izolované ložisko.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana