Může nedostatečné uzemnění zkrátit životnost ložisek?
raj:
Revizní technik najde kulový.
Nepopsal jste zde konstrukci extruderu:
Je to extruder na PVC, polyethylen či silikon?
Je motor pevně spojen s převodovkou, čí je náhon přes řemen?
Je motor řízen vektorově?
Je řízení zpětnovazební s enkodérem?
Jaká je modulační frekvence?
Jak je snímána teplota? Termočlánky "J", nebo Pt100vkami?
"Nekecá" vám regulace teploty pokud pohon běží?
Podle čeho usuzujete, že je problém v ložiskových kotvových proudech?
Matthes:
František Šohajda: Pak je otázka, jestli se vyplatí problém řešit nebo ty řemeny co půl roku vyměnit, když to stojí 160Kč...
ACEOF ACES:
U větších motorů řízených frekvenčním měničem se stává, že přes ložiska teče na hřídel už poměrně velký proud, který ložiska zničí.
Obvykle se to řeší použitím izolovaných ložisek.
Někdy stačí vyměnit jedno ložisko za izolované, aby se přerušil obvod kterým tento proud protéká.
Jaromír Novotný:
Citace: Matthes 27.12.2012, 17:41
Ty extrudéry servisuje sám výrobce? Pokud je to možné, tak bych na vašem místě přizval externí firmu, která se zabývá diagnostikou ložisek. Odborníci dokáží divy při zjišťování příčin vzniku poškození.
Takhle při řešení problému začínáte u toho nejsložitějšíh o a příčina může být jinde (kvalita ložisek, jejich zapouzdření, nedbalá údržba atd.).
Začněte tím jednodušším, než se dáte na lov ptáka ohniváka.
zařízení je prakticky nové, servisujeme jej sami, jen v některých případech výrobce (na dálku přes vzdálenou správu, softwarove problemy).
Dle manuálu je udržba na motoru až při 20 000 hodinach a to výměna ložisek, my máme natočeno do 10 000 maximálně.
Citace: Jiří Buben 27.12.2012, 17:53
Chce to přizvat opravdu odbornou firmu, která se opravdu vyzná.
Příčiny poškození ložisek mohou být různé. Od mechanických (vibrace atp.), po ložiskové proudy. Ložiskové proudy se ovšem špatně prokazují a leckdo by byl schopen na ně svést veškeré poruchy ložisek právě u motorů řízených FM, protože mazivo již nemusí představovat dostatečné dielektrikum pro VF proudy a také proto, že je to zřejmě "módní". Myslím, že odborníci na diagnostiku pohonů budou vědět odkud začít a jakou metodu diagnostiky zvolit.
Zde na fóru se pohybují znalci pohonů. Počkejte, třeba se někdo ozve, nebo se zkuste obrátit na kolegu Kasntera, který toto fórum také navštěvuje.
Jinak co se týče hodnot uzemnění. Výrobce vám neřekl, jak velkou hodnotu zemního odporu doporučuje pro bezproblémovou funkci svých zařízení?
to, že je příčina ve vysokofrekvenč ních proudech řekl sám výrobce motorů na základě diagnostiky poškozených ložisek, typicke "vypalene drazky v krouzku loziska" ci jak to popsat
Citace: Zdenek Rajmont 27.12.2012, 18:42
Revizní technik najde kulový.
Nepopsal jste zde konstrukci extruderu:
Je to extruder na PVC, polyethylen či silikon?
Je motor pevně spojen s převodovkou, čí je náhon přes řemen?
Je motor řízen vektorově?
Je řízení zpětnovazební s enkodérem?
Jaká je modulační frekvence?
Jak je snímána teplota? Termočlánky "J", nebo Pt100vkami?
"Nekecá" vám regulace teploty pokud pohon běží?
Podle čeho usuzujete, že je problém v ložiskových kotvových proudech?
-měkčenné PVC
-spojení na přímo přes plastovou spojku kvůli možné nesouososti
-Je motor řízen vektorově? - to se přiznám nevím co znamená
-ano motor je zpětnovazební s encoderem
-frekvence tusim 5kHz
-termoclanky J, alespon doufam, teplota sedi i za chodu motoru
Citace: ACEOF ACES 27.12.2012, 18:54
U větších motorů řízených frekvenčním měničem se stává, že přes ložiska teče na hřídel už poměrně velký proud, který ložiska zničí.
Obvykle se to řeší použitím izolovaných ložisek.
Někdy stačí vyměnit jedno ložisko za izolované, aby se přerušil obvod kterým tento proud protéká.
Výrobce tvrdí, že izolovaná ložiska používá od 75kW výš.
Jen ještě dodám, že výrobce se k tomu staví tak, že máme špatně ukostřeno a víceméně se od toho distancuje s tím, že nebude dělat nic víc, dokud nedodáme protokol o měření (viz. můj první příspěvek)
Pokud znáte nějakou firmu, kterou bychom mohli požádat o pomoc, klidně dejte kontakt. Na hale máme obrovský hluk právě od motorů.
Díky
Kastner Lubomír:
. Poškozování ložiskek u elektromotorů je velký problém. Revizní technik měřením svodů apod. mnoho zjistit nemůže, protože tady může jít o shodu několika vlivů - mechanických i elektrických. A zvláště pak pokud se elektromotor napájí přes FM. Mnohé by napověděla přesná diagnostika včetně FFT analýzy frekvenčních spekter vibrací a u napájení přes FM při různých režimech. Ale to chce speciální diagnostiku a zkušeho technika diagnostika, který dovede tzv. přečíst správně nasnímaná data. Mnohé závady na ložiscích a tudíž na elektromotoru dodavatelské firmy svádí na špatnou údržbu, ustavení, špatné napnutí řemenů, špatné řemeny apod. nebo uživatelé na špatný servis, dodavatelské firmy apod. A většinou hledají pomoc ze strany elektrikářů. Ale původ závad může být jinde. Většinu závad však dovede odhalit diagnostika. Bohužel ale někdy to není otázka jednoho měření a otázka jedné hodiny. Ale takto se podařží odhalit zhruba 90 % příčin. A pokud se to spojí ještě s měřením elektro a dalšími měřeními, pak se zdroj závady najde. A pokud je znám zdroj závady. myslím tím skutečný zdroj závady a né jen odhad, pak se to dá teprve řešit. A ještě malá poznámka pro pohony s řemeny. Pohony s řemeny jsou ještě složitější než spoje pomocí spojky. Vstupuje zda do hry faktor řemenů, napnutí, kmitání řemenů apod. protože ve většině případů navíc nejsou řemenice stejného průměru a tak zde mohou vstupovat do hry i další poruchové frekvence vzniklé rozdílem otáček motoru a poháněného stroje.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana