Může nedostatečné uzemnění zkrátit životnost ložisek?

<< < (4/10) > >>

raj:
Citace: Miroslav Revús  27.12.2012, 21:57

Ak máte podozrenie na veľký podiel vírivých prúdov v ložiskách, použite v motore aspoň jedno izolované ložisko.

Vířivé proudy zahřejí strukturu ložiska, což se  spojením "ložisko - hřídel kotvy- ložisko - kostra motoru" nemá nic společného.

 

David Hruda:
Citace: František Šohajda  27.12.2012, 21:44

I v normách je dáno, že má RT elektro přizvat ke své práci odborníky, protože RT nezná všechno!! ;)

Domnívám se, že RT posuzuje zejména bezpečnost zařízení, nikoliv zda ložiska vydrží 5 nebo 20 tisích hodin...

Miroslav Revús:
Citace: Zdenek Rajmont  27.12.2012, 22:07

Vířivé proudy zahřejí strukturu ložiska, což se  spojením "ložisko - hřídel kotvy- ložisko - kostra motoru" nemá nic společného.


Padron, zle som sa vyjadril.
Správnejšie je "ložiskové prúdy".

Miroslav Revús:
Citace: David Hruda  27.12.2012, 22:17

Domnívám se, že RT posuzuje zejména bezpečnost zařízení, nikoliv zda ložiska vydrží 5 nebo 20 tisích hodin...


Revízny technik musí mať skúsenosti s FM a aj vhodnú meraciu techniku. No aj napriek tomu nemusí zistiť nič.

Príklad:

Máme v prevádzke nasadených 8 kusov FM 300kW, 690V. Sú napájané z tráf 6kV/0,69kV (vždy dva FM na jedno trafo).

FM sa prevádzkujú iba 6 mesiacov v roku. Po 6 mesačnej odstávke nám pravidelne na polovici z nich pri prvom nábehu zhorela časť výstupných tranzistorov.
Servis ich vymenil a potom to bežalo 6 mesiacov bez problémov. Kým to bolo v záruke, nik to neriešil (chybná séria sa nájde vždy)

Avšak po ukončení záruky sme to začali riešiť aj s dodávateľom FM. Merali sme snáď všetky možné elektrické veličiny, na aké sme si dokázali spomenúť.
Výrobca FM medzitým prikázal merať aj teplotu a vlhkosť v rozvodni. Prečo, to nevedeli ani servisáci.

Tranzistory sú vymenené, meniče bežia a výsledok celého trápenia som sa dozvedel okľukou.

Trazistory mali poškodenú iba riadiacu dosku, výkonová časť bola v poriadku. Výrobca však zabudol servisákom oznámiť, že takúto nevysvetliteľn ú príčinu už v Európe mal a príčinou bola mierne vyššia atmosférická vlhkosť a zároveň mikroskopické nečistoty na vonkajšom ochrannom laku dosky.

Aby sa to neopakovalo, upravili výrobný proces tak, že riadiace dosky IGBT sú odvtedy dvakrát lakované.

Takže uvidíme, teraz tam máme prvýkrát  tie dvakrát lakované :-)

Kalina Jiří:
V příloze "Negativní vlivy měničů frekvence na asynchronní motor".

Aby se vám s výrobcem extrudérů lépe dohadovalo, přečtěte si:
ČSN CLC/TS 60034-17 Točivé elektrické stroje - Část 17: Asynchronní motory nakrátko napájené z měničů - Návod na používání.
ČSN CLC/TS 60034-25 Točivé elektrické stroje - Část 25: Návod pro navrhování a vlastnosti střídavých motorů navržených speciálně pro napájení z měničů.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana