Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?

<< < (6/7) > >>

Oldřich Morávek:
Stanovení ceny amortizace baterie je asi v tuto chvíli předčasné.
Jednak si myslím, že v případě, kdy by tento systém byl uveden do života, by se pro zřizovatele těchto stanic, jakožto pro dlouhodobého velkoodběratel e podstatně změnila cena baterií a navíc by se navýšila výroba, čímž by opět klesla cena.
Nicméně nejdřív je nutné určit jednotnou cestu provozování elektromobilit y.

Co se týče rychlonabíjení, moc velký příznivce této technologie nejsem.
Když si představím, že pro dojezd na místo X bych potřeboval drasticky nabít 80% kapacity s nabíjecí dobou 20 minut, tak se mi to nelíbí.
(například sraz clusteru. do Brna to mám cca 170km)
Prostě jsem rozmazlený. Nechci si ničit vlastní akumulátor a nechci trávit někde 20 - 30 minut (přistavení ke stojanu, připojení/odpojení) navíc. Chci jet z bodu A do bodu B a večer doma v garáži připojit baterii, aby se za 6 - 8 hodin normálně nabila na hodnotu, která mi další den bezpečně vydrží.

Radek Červený:
Selský rozum mi říká, že jakákoliv "rychlo" je něco za něco. Technologie může kráčet kupředu mílovými kroky, ale pořád standardní pomalé nabíjení bude efektivnější a pro baterii šetrnější než nějaký rychloprajs. Ostatně i takové krásné, pomalé a mazlivé milování, doma v klídečku, při hezké a klidné hudbě v přítmí pokoje osvětleném edisonkou, kdy už slečna či paní nedočkavě škemrá a prosí, abych ho tam strčil, je o něčem jiném než rychlovka na záchodku čerpací stanice během rychlonabíjení >:D

To Borovec: Nezpochybňuji, že parta vývojářů v ABB by byla partou kutilů. Ale připomínku pana Hrubého bych nebral na lehkou váhu. Ani ne kvůli harmonickým, ale všichni víme, na jaké hraně se dnes pohybuje distribuční síť díky FVE a "vrtulkám". Dokážeme domyslet, co nastane při masivním nasazení e-mobility v distribuční síti? Kdy v ulici, kde je 100 domů a distribuce nějakou 120, v každém druhém domu někdo večer připojí nabíječku o příkonu řádově jednotek či desítek kW?
Toto vidím jako podstatně slabší článek řetězu než cenu či životnost baterie.

Milan Hudec:
Radku ještě nijaký přispěuek na tomto fóru se mnou neudělal to co první odstavec tvého nicméně jddnu přednost toho záchodku bych viděl a to, že nemusí dojít na jména

Jozef BABJAK:
Citace: Radek Červený  26.09.2012, 11:52

Nezpochybňuji, že parta vývojářů v ABB by byla partou kutilů.


Toto nevyšlo. Alebo vyšlo?  ??

Jiří Schwarz:
Citace: Radek Červený  26.09.2012, 11:52

Selský rozum mi říká, že jakákoliv "rychlo" je něco za něco....
... Dokážeme domyslet, co nastane při masivním nasazení e-mobility v distribuční síti? Kdy v ulici, kde je 100 domů a distribuce nějakou 120, v každém druhém důmu někdo večer připojí nabíječku o příkonu řádově jednotek či desítek kW?
Toto vidím jako podstatně slabší článek řetězu než cenu či životnost baterie.

Nabíjení je tak trochu "chemie" a tam se to donekonečna urychlovat nedá...

Umím si představit nějaký speciální tarif, který mi energetika nabídne pro nabíjení euta a bude mi ho zapínat především v době, kdy FV nebo větrníky budou tlačit do sítě energii, pro kterou v daném okamžiku nebude využití.
Ovšem to by mě nutilo pořídit si "druhou baterku"...

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana