Která norma hovoří o instalaci v montážní jámě?
Jaroslav Hasala:
V dnešní době hydraulických zvedáků už montážní jámy moc "nefrčí", s nově budovanou montážní jámou jsem se nesetkal už snad 15 let.
Pokud si vzpomínám, předpisy pro montážní jámy byly dost přísné - odvětrání, mechanická ochrana svítidel, zás max. 24V apod.
V běžné garáži (např. u RD) byla montážní jáma "nezkolaudovate lná", obvykle se tedy při kolaudaci nějakým způsobem maskovala ;)
Josef Nosek:
Jak píše Vl.Rozmahel NV 101/2005 řeší jámy, dříve to bylo jiné NV, nechce se mi to hledat. Jenom s tím odsáváním k tomu dodám, že z hlediska higieny se dělá přívod vzduchu, který musí být temperovaný v zimě. To zmamená do potrubí dát vyhřívací těleso a samozřejmě spočítat výkon vzduchu a jeho výměnu, aby nedošlo k nějaké nebezpečné koncentraci plynů. A doplnit místní bezpečnostní předpis pro používání jámy. Osvětlení v jámě musí být chráněno proti mechanickému poškození. Dělali jsme na to přídavné mříže, protože málokteré svítidlo vyhovuje hrubému provozu který je v tomto prostoru. Pokud uděláte odsávání z jámy, tak si tam nasajete vzduch z dílny, který nemusí být nad zemí zrovna zvlášt vhodný pro dýchání. Nasajete tam všechny pachy z dílny.
Petr Doležal:
7. Pracoviště pro výrobu, opravy a údržbu dopravních prostředků
7.1 Pracoviště, kde se pracuje na spodcích dopravních prostředků, musí být vybaveno bezpečnými zdvihacími zařízeními, zvedacími plošinami, rampami nebo pracovními jámami, které odpovídají normovým hodnotám a které umožní zaměstnancům vykonávat činnosti ve vhodné pracovní poloze. V prostředí s nebezpečím výbuchu postupuje zaměstnavatel podle zvláštních právních předpisů15).
7.2 Rampa musí být v případě potřeby vybavena vodícími lištami zabraňující bočnímu sjetí dopravního prostředku. Na konci neprůjezdné rampy musí být nainstalovány zarážky,
7.3 Hloubka pracovní jámy musí umožnit práci ve vhodné pracovní poloze, její stěny a podlaha musí být omyvatelné. Podlaha musí být v případě potřeby vybavena záchytnou jímkou a elektrické zařízení v jámě musí být v souladu s požadavky zvláštních právních předpisů. Pracovní jáma musí být vybavena nejméně jednou elektrickou zásuvkou a dostatečným počtem svítidel a výklenky umístěnými v dostatečné výšce ve stěnách umožňujícími odkládání pracovních prostředků a pomůcek.
7.4 V bezprostředním okolí pracovní jámy musí být na podlaze vyznačen ochranný manipulační prostor, který musí být vhodným způsobem zajištěn tak, aby do něho mimo přistavovaných dopravních prostředků a zaměstnanců, kteří dopravní prostředek přistavují nebo vykonávají jeho údržbu, případně opravy, nesměly vjíždět jiné dopravní prostředky, ani vstupovat jiné osoby. Používané pracovní jámy je zakázáno překračovat a přeskakovat.
7.5 V bezprostřední blízkostí pracovní jámy musí být umístěny značky upozorňující na nebezpečí pádu a značky s vyznačením v ní zakázaných činností.
7.6 Trvale nepoužívaná pracovní jáma nebo její nepoužívaná část se musí zabezpečit podle bodu 5,9.
7.7 Přes pracovní jámu pro více než dva dopravní prostředky, musí být za každým druhým přistaveným dopravním prostředkem umístěny můstky pro bezpečný přechod.
Rozmahel Vladimír:
Ano, to je citace ze 101/2005.
Citace: Josef Nosek 04.06.2012, 08:55
...dříve to bylo jiné NV, nechce se mi to hledat...
Byla to vyhl.231/1991Sb, byla zrušena v r.2003.
Ta 231 byla trochu obšírnější, její ustanovení lze použít do MPBP.
Petr Doležal:
Citace: Rozmahel Vladimír 04.06.2012, 10:58
Byla to vyhl.231/1991Sb, byla zrušena v r.2003.
Ta 231 byla trochu obšírnější, její ustanovení lze použít do MPBP.
Nějak se mi to nedaří najít :'(
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana