Která norma hovoří o instalaci v montážní jámě?

<< < (2/6) > >>

Jan Franěk:
Zkusím prohlédnout své staré poznámky. V paměti mi utkvělo (nevím jestli správně) že po zapnutí světla v montážní jámě, se nejdřím musí zapnout odsávání na cca 2minuty a teprve potom se mohou zapnout světla a zásuvky v jámě. Až se mi to podaří dohledat (jestli jsem o to nepřišel s daty a fotkami na jednom HDD),  napíšu sem více.

Oldřich Morávek:
Normu jsem nenašel, ale když jsme před lety jednu montážní jámu dělali pro dopravní podnik, muselo tam být zajištěné odvětrání, třeba i kvůli CO2 a osvětlení, které neoslňovalo a přitom splňovalo poměrně vysokou úroveň osvětlení. V jámě byla vyšší intenzita, než na zbytku haly.
Nepamatuju si přesně řešení, ale byla tam i zvýšená ochrana před úrazem proudem, z důvodu omezeného prostoru a možnosti vyproštění.
Nevím, jestli jsme tam tenkrát dávali oddělovací trafo, nebo jestli v jámě bylo jen 24V.
Nepamatuju si už přesná řešení, ale vím, že s tím měl projektant dost práce.

Václav Pešek:
já jsem byl donucen jít na osvětlení 24V - zásuvka není, což normě (aspoň tehdejší) vyhovělo  - spravují se tam traktory...  a mechanici si tam tahají prodlužovák, což riziko nesnižuje, ale normě při revizi neodporovalo.

ale montážní jámu jsem dělal jen jednu a už je to dost let...

Rozmahel Vladimír:
Např. NV 101/2005 Sb.

mafiak:
Citace: Lukáš Rotrekl  03.06.2012, 10:09

I výpary benzínu a nafty jsou těžší než vzduch. Benzínové výpary mají relativní hmotnost 4. Co se týká moderních motorů a podobně, tím bych se moc neoháněl. Co se v té jámě bude dělat. Předpokládám, že ze tam ty auta budou spravovat a že při servisních úkonech může k úkapům dojít. Nebo to bude montážní jáma jen na prohlídky nebo opravy na podvozku? Pak by se mělo ošetřit provozním řádem co se tam může a nemůže....


Vypadol mi tam jeden odstavec. Moderným som na mysli  pohon na LPG. Zákaz vjazdu vznikol kôli svojpomocným prestavbám kde úniky neboli ničím nezvyčajným, reeviovať nebolo čo...
Ospravedlňujem sa že som odbočil od témy.

Ale ešte mi nedá. Známy ma na lodi pri zapaľovaní výstrahu: "pred každým štartom odvetraj motorový priestor aspoň 1 minútu".

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana