Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Plánování, úvahy, vysvětlení, pochopení principu, rozhodování o tom, co si přeji, potřebuji, chci ...
| | |-+  Jak se bránit před neznalým prodavačem elektromateriálu a elektrozařizení?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak se bránit před neznalým prodavačem elektromateriálu a elektrozařizení?  (Přečteno 14627 krát)
David Frýba
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« kdy: 04.02.2012, 00:50 »

Ne jednou jsem v prodejně elektro narazil na prodavače, který tvrdil zákazníkovi  nepravdivé (na což jsem zvyklý) ba dokonce života nebezpečné (což pominout nejde) informace.
Jako příklad uvedu zážitek z nedávna,kdy prodejce tvrdil jinému zákazníkovi, že do halogenových svítidel určených na 12 V halogeny stačí vyměnit halogen na 230V a svítidlo lze takto provozovat.
Když jsem se ozval,jakou ochranu proti nebezpečnému dotykovému napětí má jím navržený hybrid nedopadlo to pro mne slavně.
Zajímá mne jako zákazníka jak se bránit před podobně neznalými prodavači?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #1 kdy: 04.02.2012, 08:07 »

Prodej je jedna věc.....montáž je druhá věc!!Tam je potřeba určitou kvalifikaci !
Pokud je dobrý prodejce a hloupý zákazník, tak prodejce prodá i zákazníkovu peněženku ! Škleb Škleb Škleb
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #2 kdy: 04.02.2012, 08:20 »

Souhlasím. Pokud zákazník nemá dostatečně vyvynutý pud sebezáchovy, nepomůže žádná osvěta, ani rady. Jestli že si pozve elektrikáře, ten mu to jistě vysvětlí správně a poradí řešení. Když si to bude ale chtít namontovat sám, tak na sebe bere všechna rizika, aniž by si to vlastně uvědomoval. Teda, i když to bude vědět, tak mu to stejně bude jedno, když mu prodavač takhle dobře poradil. Co mu do toho bude kecat nějakej elektrikář. On přece ví jak to má být ne?  Zlej Zlej Zlej
Nikdo z nás s tím nic nenadělá. Jediné co mě napadá, je dát před prodavačem zákazníkovi svou vizitku, vyžádat si jméno prodavače, s tím, že pokud se něco stane, budete mu dělat svědka a technickou pomoc proti prodavači. ALe je to samozřejmě jen takové plácnutí do vody, kdy to může vyjít, nebo taky nemusí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Milan Karvánek
ČESKÝ ELEKTRIKÁŘ
*
Offline Offline


RT E2A


WWW
« Odpověď #3 kdy: 04.02.2012, 11:24 »

A proč bychom měli kupující bránit? Pokud něco nakupuji, v oboru ve kterém mám dostatek znalostí, přesně vím co chci a jsem si schopen na místě zhodnotit i nabízené alternativy, necítím se být prodavači ohrožen. Pokud nakupuji mimo obor který znám, zjistím si o dané problematice o to víc informací, abych si nenaběhnul na vojku. Prostě normální pud sebezáchovy, co tu chcete řešit?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Daniel Hudzík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline




« Odpověď #4 kdy: 04.02.2012, 11:27 »

Myslim, ze tu nie je co riesit. Predajcovi ide o jedine, a to predat. A ked kupujuci nevie presne co chce a necha si poradit "podavacom".. je to jeho problem. To, ze elektikar, ktoreho si pozve (ak si ho pozve) na montaz mu to odmietne zapojit je vec druha ale s predajcom to nema nic spolocne.  Plati jednoduche pravidlo, ked nieco neviem, opytam sa, necham si poradit. Ale nie od podavaca/predavaca.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Byť blbcom nie je chyba, ale ostat nim áno.
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #5 kdy: 04.02.2012, 12:11 »

Ne jednou jsem v prodejně elektro narazil na prodavače, který tvrdil zákazníkovi  nepravdivé (na což jsem zvyklý) ba dokonce života nebezpečné (což pominout nejde) informace.
Jako příklad uvedu zážitek z nedávna,kdy prodejce tvrdil jinému zákazníkovi, že do halogenových svítidel určených na 12 V halogeny stačí vyměnit halogen na 230V a svítidlo lze takto provozovat.
Když jsem se ozval,jakou ochranu proti nebezpečnému dotykovému napětí má jím navržený hybrid nedopadlo to pro mne slavně.
Zajímá mne jako zákazníka jak se bránit před podobně neznalými prodavači?
To se dostaneme někam úplně jinam - tam, kde už tyto diskuse v minulosti byly:
- když mě někdo řekne, že je zbytečné se dřít do kopce se šlapáním na kole, za špatného počasí je to špatné, a že mám kolo vyměnit za auto, je jasné, že do auta by měl nasednout jen ten, kdo pro to splil jisté požadavky.
- podobně jako řízení auta bez potřebného oprávnění je porušením platné legislativy, je práce na zařízní VTZ bez potřebné kvalifikace porušením platné legislativy.
To "první" dokážeme hlídat, porušení trestat,... U toho "druhého" až když se stane nějaký průšvih, zkoumáme, jestli vůbec budeme schopni primárně "přišít vinu" za nedovolenou činnost...

Dokud nebude snaha tohle změnit a vytvořit podmínky pro to, aby se v zařízení VTZ nehrabal každý, kdo "větší odvahu než pud sebezáchovy",  asi se podobnému přístupu "prodavačů (podavčů) zboží" nevyhneme!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
*
Offline Offline



Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B


WWW
« Odpověď #6 kdy: 04.02.2012, 12:30 »

Souhlasím s Milanem. Tady není opravdu co řešit. Stejně tak můžete napadnout prodavače prodávající zboží, které s našim povoláním vůbec nesouvisí. Dobrý prodavač vytuší, kdo před ním stojí, okamžitě toho využije a provede dobrý obchod.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B
Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví
Návrhy a výpočty umělého osvětlení
Návrhy ochrany před bleskem a přepětím
Revizní technik E2A, E2B
http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602
email: horac@podborany.cz
Oldřich Morávek
OSVČ montáž, opravy, revize elektro a hromosvodů
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #7 kdy: 05.02.2012, 07:22 »

Davide záslužná, leč marná jest snaha tvá.  bojim
Horší je, že takhle se chová i valná část podavačů/prodavačů ve velkoskladech elektro.
Když po nich chce zákazník (často elektrikář) materiál, u kterého udá podmínky montáže, bez uzardění mu podají něco, co při revizi okamžitě vyhodím.
U hobby marketu nečekám odborníka. Tam dneska prodává vrtačky a zítra může jinde prodávat rohlíky, ale u velkoskladů, už bych čekal prodavače specialistu, který má aspoň základní vědomosti.
Připadá mi, že často nevědí ani to, na co měli přímo na prodejně předváděčku  Smutek
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #8 kdy: 05.02.2012, 09:02 »

Obrana před prodavačem, který soptí nesmysly aby prodal je patrně jediná. Mít vědomosti větší než on. pokud je nemám beru si někoho sebou.

Ovšem "mít vědomosti" znamená vlastnit "know-how".

A tak ač si to neuvědomujeme každý rozhovor s prodavačem je vlastně boj se znalostmi. Naše populace však stále uznává v případě prodavače presumci neviny, ovšem já již dlouho ne.
Primárně každého považuji za podavače krabic neznalého věci. Po položení dvou kontrolních otázek rychle zjistím koho mám před sebou.
Naposledy jsem chtěl koupit levnou kameru. To bylo plků o ničem. Naprosto nesmyslné argumenty, kterým by uvěřila možná moje maminka věci zcela neznalá.

Z toho plyne:

Pokud jdu nakupovat, zjistím si předem tolik informací aby mi prodavač podal pouze tu krabici :-)
Protože pokud informace nemám, prodavač to vycítí a nahrne nám do hlavy svou pravdu.

Poznámka:
Samozřejmě existují světlé vyjímky.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

S Elektrikou.cz už čtvrt století! notone
Daniel Hudzík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline




« Odpověď #9 kdy: 05.02.2012, 09:31 »


Poznámka:
Samozřejmě existují světlé vyjímky.
ono je rozdiel podavac a predavac
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Byť blbcom nie je chyba, ale ostat nim áno.
Ján Garaj
« Odpověď #10 kdy: 05.02.2012, 10:15 »

A pani alebo pán januliak mala dostať od pána Schwarza čokoládu, tou by jej určite neublížil, aj ked viem, že pán Schwarz určite nie je podávač/predávač čokolády.V tomto prípade si ho vážim o to viac.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 05.02.2012, 16:46 »

Ono to tak funguje všude, pár příkladů
většina léků, které užíváme, je předepsána špatně na základě nízkých znalostí lékaře
většina potravin, které konzumujem je nějakým způsobem ojebána
většina jakýchkoli výrobků má  jiné vlastnosti, než jejich štítkové hodnoty
většina žen na prvním radne tvrdí, že umí vařit
atd.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #12 kdy: 05.02.2012, 17:04 »

Správná odpověď tady již zazněla. Jediná účinná obrana, je mít dostatek znalostí a vědomostí o tom, co chci koupit. Pokud si laici nedají poradit, tak mají prostě smůlu. Nijak to neřeším.
 Úsměv

většina potravin, které konzumujem je nějakým způsobem ojebána
Na to je jediná odpověď, kupovat u sokromníků. Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #13 kdy: 05.02.2012, 17:08 »

Správná odpověď tady již zazněla. Jediná účinná obrana, je mít dostatek znalostí a vědomostí o tom, co chci koupit. Pokud si laici nedají poradit, tak mají prostě smůlu. Nijak to neřeším.
 Úsměv

většina potravin, které konzumujem je nějakým způsobem ojebána
Na to je jediná odpověď, kupovat u sokromníků. Mrknutí
To máš jistě pravdu, ale pokud chci mít čas ještě na cokoli jiného, tak nemohu veškeré potraviny shánět po vesnicích.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #14 kdy: 05.02.2012, 17:17 »

Je to sice mimo dotaz,
ale potom nevím, proč píšeš například o potravinách, když nejsi ochoten pro to něco udělat. Smutek
K nám třeba část, (mléčné produkty),  soukromí zemědělec vozí. Pravda, je to trochu dražší než hypomarketech, ale to mě ani tak nevadí, protože ta kvalita to předčí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #15 kdy: 05.02.2012, 17:25 »

Mohu Tě ubezpečit, že pro svůj pupík dělám hodně, produkty přímo z pole či přímo od zvířete miluji, ale prostě občas nakupuji i jinde, tak jako asi každý.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #16 kdy: 05.02.2012, 18:16 »

No tak jó vegeeet skopek
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
David Frýba
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #17 kdy: 06.02.2012, 02:18 »

Vidím, že všeho schopní podavači jsou valnou většinou tolerováni jako přirozenost. Z diskuze mi vyplývá názor většiny prodavač pán a zákazník (co si dá kdo líbit) kupující bez potřebných znalostí vysloveně lovná zvěř.Boj s větrnými mlýny neřešíme.Obcho dy typu lekárna,stavebniny,prodej hutního materíálu bez potřebných znalostí raději ani nenavštěvovat.(Nač se nechat ulovit)Nu dobrá všem zůčastněným díky za názor.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Aktuální slova KUTIL (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.048 sekund, 22 dotazů.