Proč bliká autožárovka 3W 12 V LED 4.generace v parkovacích světlech automobilu?

<< < (3/5) > >>

Kamil Tlusťoch:
Napětí v autě nebývá zcela bezproblematic ky stejnosměrné - bývá naopak různě zvlněné a často obsahuje i napěťové špičky. Žárovka si s tím poradí, nekvalitní LEDka z rádoby tuningového šopu asi nikoliv. Takže pravděpodobně na ní cosi "odešlo" a ona se pak projevuje takto.

Jinak plně souhlasím s názorem Václava 3, přičemž podotýkám, že různí lidé mají i různé oči a tak něco, co pro někoho vůbec nepředstavuje problém, může druhému silně vadit. V tomto oboru není nad zdravou konzervativnos t.
Citace: Václav 3  30.10.2011, 08:51

Já osobně nemám rád LED ani v autech, kde je dává výrobce sám a celý systém má homologaci.
 U brzdových a směrových světel je pro řidiče jedoucího za takto vybaveným vozidlem velice nepříjemný efekt prudkého rozsvícení, přece jenom žárovka má nějaký náběh a v úplné tmě je ostrý, okamžitý svit, navíc u blikajících směrovek, velice nepříjemný na oči.

Pavel Mašek 1:
Uvedená cena není rozhodně předražená a patří do střední třídy. Hledal bych závadu spíše v LED zdroji. Bylo by vhodné uvést i výrobce, kde se potom nechají dohledat parametry. Pokud předpokládám napájecí zdroj bez velkých špiček mou být dvě příčiny:
- nekvalitní výroba - po rozsvícení mimo vozidlo se projeví stejná závada
- přehřátí - po rozsvícení mimo vozidlo se závada neprojeví.

Jináč pro informaci Osram vyrábí LED zdroje 12W jako ekvivalent klasické 60W žárovce a to v teplé a studené verzi. Značkový LED zdroj nemá problém při provozu. U neznačkového se po měsíci zkušebním provozu začala projevovat závada ve vlastním rozsvícení a v blikání ve volném prostoru s dostatečným chlazením.

Jozef BABJAK:
Čo sa týka brzdových svetiel, tam by som videl rýchlosť LE diód v porovnaní s klasickými žiarovkami ako veľkú výhodu. Pár desatín sekundy môže mať v kritickej situácii ďalekosiahle dôsledky.

Že sú vám brzdové svetlá pred vami idúceho auta nepríjemné? To je v poriadku, presne také majú byť. Hlavne na semaforoch používajte ručnú brzdu namiesto státia na brzdovom pedáli, ledaže by ste si chceli posvietiť na peknú slečnu v aute za vami a spríjemniť si tak čakanie na zelenú. Ak chcete vidieť vyplašený výraz v jej tvári, skúste zaradiť spiatočku.



Václav 3:
to kol. Babjak:
Rozdíl v rychlosti rozsvícení LED a obyčejné žárovky, pokud je instalace vozidla v pořádku nebude určitě pár desetin sekundy. Brzdová světla mi nejsou nepříjemná, ty pro mne zajišťují velice důležitou informaci, nepříjemný je jen prudký náběh (dá se říci ostrá hrana) svitu. Co se týče předstihu svícení brzdových světel - ten je zajištěn konstrukcí brzdového spínače, který se již mnoho let u osobních vozidel nemontuje do kapalinového okruhu, ale je odvozen od mechaniky pedálu, takže při správném seřízení brzd zajistí určitý předstih při rozsvícení on. To ovšem neplatí u nákladních vozidel s pneumatickými brzdami, tam je dodnes většinou spínač umístěn do vzduchového systému.

Jozef BABJAK:
Citace: Václav 3  02.11.2011, 08:29

To ovšem neplatí u nákladních vozidel s pneumatickými brzdami, ...


To mi hovorte, s V3S-kou - ešte s jednookruhovým i brzdami - som si užil svoje. Tak brzdenie ako radenie tam vyžaduje priam nehu, porozumenie, a dokonale sžitie sa vodiča so strojom. :-)

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana