Proč bliká autožárovka 3W 12 V LED 4.generace v parkovacích světlech automobilu?

<< < (4/5) > >>

Václav 3:
Jó Vejtřaska, taky ji znám velmi důvěrně, také sem si s ní zajezdil. To byl vůz, ovšem do terénu nedocenitelný, tam na něj nemá nikdo.

Jinak zpět k brzdám, V3S má pneumatické brzdy samozřejmě také, já měl na mysli ale dnešní moderní NA, kde jsou pneumatické brzdy již modernější, ovšem základní princip se nemění, takže jejich vlastnosti se zlepšily jen částečně, překonat fyzikální hranice nelze.

David Hruda:
Je to tu trochu OT, ale myslím, že V3S měla brzdy opačně než nová auta, ve zkratce:
V3S- není tlak= nebrzdím
ostatní- není tlak= brzdím
Do terénu skvělé auto, na dálnici docela očistec...

Václav 3:
provozní brzda:  je tlak brzdí, není tlak nebrzdí
parkovací brzda:  není tlak brzdí, je tlak nebrzdí

Václav Pešek:
David hruda: na dálnici už dnes V3s nesmí, poněvadž má konstrukční rychlost pod 80km/h

Jirka Š.:
Citace: Jozef BABJAK  02.11.2011, 08:13

Čo sa týka brzdových svetiel, tam by som videl rýchlosť LE diód v porovnaní s klasickými žiarovkami ako veľkú výhodu. Pár desatín sekundy môže mať v kritickej situácii ďalekosiahle dôsledky.
Že sú vám brzdové svetlá pred vami idúceho auta nepríjemné? To je v poriadku, presne také majú byť.
Když už téma zabloudilo takto daleko, dovolím si komentovat tento názor.
Žárovky v autě jsou mírně podžhavené, kvůli životnosti. Z toho vyplývá, že při rozsvícení mají brzdová světla i blinkry jakýsi pomalejší náběh. Ne že by se později rozsvěcely, jenom se rozvěcejí plynule. A to je přesně fyziologicky ten průběh, který jednak oku není nepříjemný, ale který, a to zdůrazňuji, i oko snadno registruje. Ono rozsvícení LED brzdových světel v kratičkém okamžiku paradoxně může způsobit pomalejší registraci okem. No, zkuste si jenom představit, že v daném okamžiku třeba mrknete. Je to prostě stav svítí, druhý stav svítí hodně. Nic mezi. Tyranosaurus z Jurského parku by na takový podnět nezabral vůbec.
U blinkrů z LED je spíše problém oné nepříjemnosti.
Ovšem i koncová světla založená na této technologii mohou být značně nepříjemná. Zvláště taková, která při "přeběhnutí" okem jemně poblikávají jako zářivka. Což doopravdy existuje.

V oblasti automobilového svícení jsem příznivcem zdravého konzervativizm u. Všechna brzdová světla a blinkry by měly mít podobný způsob signalizace, u všech aut.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana