Proč bliká autožárovka 3W 12 V LED 4.generace v parkovacích světlech automobilu?
Petr Vojtíšek:
. (poklona) za odpovědi. Homologaci nemá - svítí dobře, ale je to pořád parkovací světlo. Zkoušel jsem a rozhodně neoslňuje. Jedná se o 4. generaci - označení: 12V T10 (T15), 4G-3W. Nechci rozhodně nikoho oslňovat - prostě se mi líbí vývoj v oblasti LED osvětlení (spotřeba, svítivost) a prostě to zkouším v reálu. Svítily obě asi 3 minuty. Přibližně za 3 hodiny jsem jel autem, a začalo to blikat u obou. Halogeny nemám, přehřívání to sice může být - ale dle výrobce má chlazení řešeno přes celohliníkový obal. Měly by být kvalitní, svítily opravdu dost na 3W v porovnání s SMD 1.generace. Jedna stála 250 Kč. Měl jsem tam původně SMD 5x tříčipové, nedělalo to vůbec. Že by tak rychle odešly po 10 minutách jízdy? Jedna už totiž nesvítí vůbec, zkoušel jsem to na baterce. Druhá začne vždy blikat po cca 1 minutě svícení. Závěr tedy je - není problém v rozvodech, ale přímo v LED žárovce? Kdybych ji vyměnil, nemělo by to dělat (má v sobě odpor, i elektroniku hlídající konstantní proud)?
Václav 3:
V rozvodech vozu problém nebude, obrysová světla jsou obvykle rozdělena do dvou okruhů (pojistek), většinou tak, že jeden okruh je levá přední a zadní, druhý pravá přední a zadní. Čili z toho vyplývá, že by vás musely zlobit dva okruhy najednou a také zadní světla, což je dost nepravděpodobn é.
Moje zkušenost s žárovkami pro auta všeho druhu je taková, že výrobce na nehomologovano u produkci kašle, nikdo ho nekontroluje, tak co by se snažil. Výsledkem pak je, že žárovky (tím míním obyčejné a halogenové) nic nevydrží, blbě svítí (špatný kužel světla díky nesprávně postavenému vláknu). Proto doporučuji nekupovat nehomologované kusy a mutace s vyšším příkonem.
Píšete, že nemáte halogeny v reflektorech, takže se dá předpokládat (nemáte-li veterána), že tam máte xenonové výbojky. Ovšem ty také hřejí, sice o něco méně, ovšem v uzavřeném reflektoru to může dělat také dostatečně vysokou teplotu, hlavně pokud samotný reflektor je celý z plastu.
Václav Pešek:
bože bože.
Dávat předražené ledky, které neodpovídají parametrům pro které byl reflektor vytvořen (ohnisková vzdálenost, rozptyl) a ukájet se spotřebou 3W místo 4W - to je pan uživatel buď tuningorádobyv ědec bez sebereflexe a zdravého úsudku, nebo jednoduše naivní blb...
životnost běžných žárovek v parkovacích světlech je několik let, svítivost odpovídající a provoz bezproblémový a spotřeba zanedbatelná.. ...... (nehledě na to, že je třeba si uvědomit, od čeho je v autě alternátor....)
Ledky nejsou krom signalizačního využití, a ještě dlouho nebudou, v žádném směru lepší než konvekční zdroje světla jak ve svítivosti (uměle nahoněná namodralou barvou světla) ani rozptylem (stále velmi směrové světlo), ani kvalitou osvícení (barevné spektrum-pološero) ani spotřebou... protože až se led někdy dostanou na skutečnou svítivost odovídající klasice, budou topit až běda...
už dnes ty co svítit alespoň chtějí, musí být vybaveny chladičem
Václav 3:
Já osobně nemám rád LED ani v autech, kde je dává výrobce sám a celý systém má homologaci.
U brzdových a směrových světel je pro řidiče jedoucího za takto vybaveným vozidlem velice nepříjemný efekt prudkého rozsvícení, přece jenom žárovka má nějaký náběh a v úplné tmě je ostrý, okamžitý svit, navíc u blikajících směrovek, velice nepříjemný na oči.
Cena je skutečně libová, za nehomologovaný šunt, který se sice tváří, ale kvalitní není, jak je vidět (spíš není vidět, nesvítí), bych nedal ani zlomek této ceny. Dodavateli bych to šel hodit na hlavu a pokud by se neměl k vrácení peněz, pohrozil bych mu ČOI.
Obecně bych většině tuningářů doporučil, aby u různých úprav nejprve mysleli, pak teprve konali. Začerněná koncová světla, co nejsou vidět ani v noci, natož ve dne, nesmyslné spoilery, které na našich silnicích stejně urvou na první díře a jiné podobné úpravy jsou akorát nebezpečné. Ani výrobci homologovaných prvků nemají mnohdy čisté svědomí, např. některé oranžové žárovky (nyní mluvím o homologovaných!)do bílých směrovek zčernají a oloupou se během několika dnů používání. Protože žluté sklo by bylo drahé, tak se žárovky natřou barvou na vánoční světýlka a to jsme na to vyzráli ... (zle)
Ondřej Kudrna:
Nebylo by také na škodu, uvést tov. značku vozidla, popř. jen jestli má systém kontroly všech žárovek na voze. Třeba u BMW, pokud zaměním místo žárovky Led diodu a je celkem i jedno s jakým odběrem proudu, tak ledka nepříjemě poblikává. Řešením je, buďto připojit paralelně na diodu žárovku (stačí klidně i na 24V s polovinou W oproti původní) a nebo přeprogramovat v řídící jednotce hodnoty nastavení u jednotlivých světlometů, což nejde vždy.
Každopádně, vím, kolik takový Led aušus vydrží, takže bych to tipoval jen na to, že se vám na autě prostě spálily. Buď kvůli špatnému chlazení, nebo většímu palubnímu napětí... . Když je vyjmete ze světel a připojíte na zdroj 12 resp. 14V blikají také? Vyhořelý čip bílé led diody je většinou i rozeznatelný pouhým okem, takže jakou má barvu vnitřek led diody? Světle žlutou, tmavě žlutou, nebo je uprostřed vidět černá (tmavá) skvrna?
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana