Ako reklamovat chybne mechanicke pretocenie ciselnika elektromera?
Fuk Tomáš:
Citace: Ján Pitoňák 04.03.2011, 20:43
Počítať technické maximum bude určite zbytočne, to vám určite nevyjde.
To by muselo od posledního "úředního" odečtu uběhnout míň než 2 měsíce (při přípojce 3x 25A).
Petr Doležal:
Citace: Ján Pitoňák 04.03.2011, 20:37
Vašu dôkazovú situáciu vám zhoršuje aj skutočnosť, že vám výrazne narástla aj spotreba vo VT. Oproti minulým rokom takmer dvojnásobne.
To protože
Citace: dusan333 04.03.2011, 00:46
. . . vzrastol odber vo VT, 2. rok pouzivame klimu coby tepelne cerpadlo vzduch / vzduch . . .
Fuk Tomáš:
Citace: dusan333 04.03.2011, 00:46
2. rok pouzivame klimu coby tepelne cerpadlo vzduch / vzduch a je pri COP > 4 lacnejsie ho nechat bezat...
Zcela OT - můžete se pochlubit, jaké to máte TČ?
Pokud vím, tak špičková jednostupňová TČ vzduch-vzduch v režimu topení mají COP>4 při venkovních teplotách kolem +10°C, kdy se toho už moc neprotopí. Klimošky bývají ještě o něco slabší.
dusan333:
Dakujem za vsetky reakcie.
Reklamaciu som mal spisanu a podanu hned na druhy den po objaveni problemu. Spomenul som v nej ako som na problem dosiel, ake som mal mnou odsledovane stavy za 1., 2. a 3 mesiac 2011 ako aj celkove odbery za poslednych 5 rokov. Po tejto diskusii by som tam este par veci dodal, no uz to nejde. Najskor snad pri odvolani sa. Uvazoval som aj nad dodatkom k reklamacii, no neviem, ci by to bolo vhodne. ??!! V povodnej reklamacii nemam spomenute tepelne cerpadlo a uspory s tym spojene.
Medzitym mi vymenili elektromer za elektronicky (staticky) a povodny mechanicky siel do metrologickej skusobne. Ziadal som, aby k nemu prilozili aj moju reklamaciu, kde je popis poruchy.
Na elektromeri nebolo vidiet absolutne nic, takze teraz by uz asi fotky aj tak neboli k nicomu. Uz len verit, ze je tam nejaky nevratny a objavitelny technicky problem, v co ale akosi neverim. Neverim totiz ani v to, ze by sa dostali pri kontrole az k takymto detailom.
Bohuzial v moj neprospech je este aj ten fakt, ze som problem objavil tesne pred rocnym odpoctom, co som sa dozvedel pri predbeznej telefonickej reklamacii. Uvazovat technicke maximum teda nema zmysel.
Kedze sme prakticky prestali klomatizaciu v case VT vypinat, nestastne posobi este aj narast odberu v case VT.
Ohladom merania za transformatoro m mi uz elektrikarom bolo povedane, ze 10MW tam nikto neobjavi, je za nim vela odbernych miest a vraj aj kopa strat.
Elektromer som mal meneny presne pred 5 rokmi, vyrobeny bol tusim v roku 1996. Predo mnou ho teda mali niekde cca 10 rokov v prevadzke. U mna mal po instalacii na zaciatku 7 kW rep. 21 KW. Taketo data by som ocakaval, keby bol novy po testovani. Su tieto data pre pouzivany elektromer ok? Alebo mohlo byt s ciselnikom mechanicky manipulovane, napr. po nejakej poruche? Popripade da sa niekde dopatrat k historii aj s poruchami pre konkretny elektromer?
Malo by zmysel obratit sa s otazkou priamo na metrologicku skusobnu? Ak ano, tak len vseobecne alebo konkretne s popisom poruchy ohladom tohto elektromera, ktory by tam mali dostat?
Ma zmysel urobit teraz este dodatok k reklamacii alebo to nechat az na odvolanie?
Fuk Tomáš:
Podle mne má vždycky smysl podat doplňující informace, které by vysvětlily např. ten nárůst ve VT.
Spíše se vám podaří ovlivnit rozhodnutí v 1. kole, než zvrátit rozhodnutí již učiněné. Tam pak totiž budete mít proti sobě pracovníka energetiky, který by musel připustit, že se zmýlil, a svému šéfovi to vysvětlovat - dovedete si jistě představit, že udělá vše pro to, aby to nenastalo.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana