Je elektrické pole v místnosti od nové elektroinstalace příliš silné?
dolacko:
Citace: Jan Walter 20.05.2010, 12:56
Zemeni na kolik. Vzdalenost cca 2 metry. namereno 56V/m cca
Jinak jsem stim meril 22kV kabely na stozarech. A minimalne to neco meri o) Protoze pri priblizeni hodnota V/m stoupala, pri oddaleni klesala. Paradoxne hodnota magnetickeho pole se nijak dramaticky u kabelu 22kV pod nimi dramaticky nezvetsovala. Pokud ovsem toto provedu u kabelu prodluzovacky tak primo u nej je to dle pristroje cca 750nT
Jsem laik, ale zajima me to.
Môžem vám potvrdiť, že váš pristroj skutočne funguje na princípe merania el. a mag poľa. Je to však hračka. Skúste sa predajcu opýtať, či môžete tieto údaje použiť pre reklamáciu elektroinštalá cie u dodávateľa. Je to nedôverihodný prístroj aj preto, že údaje o prípustných limitoch v návode k prístroju sú chybné resp. zavádzajúce.
Ďalšiu chybu merania spôsobuje použitá metóda merania. Určite by som nepoužíval pre uzemnenie kolík zásuvky pri ktorej meriate. Použil by som inú zem napr. vodovod, alebo aspoň kolík inej zásuvky.
Pre meranie el. poľa by ste teoreticky ani žiadnu zem nepotreboval. Neviem či kvalitné prístroje vôbec nejakú zem požívajú. Veď predsa rozdiel potenciálov dvoch dosiek v priestore je úmerný intenzite el. poľa.
PS: Môžem vás ubezpečiť, že v domácnosti, v ktorej nemáte vn zariadenia vám naozaj nehrozí nič od el. poľa. V tejto súvislosti je zaujímavé, že výrobca prístroja odporúča jeho používanie najmä v domácnosti. ;D
tomáš buřival:
To Walter: Zkuste na google hledat "syndrom nemocných budov" nebo "Sick building syndrom" možná vám to poradí víc. Mimo řadu článků věnujících se vlhkosti a vzduchu zde naleznete řadu informací týkajících se mikroklimatu budov.
Jan Walter:
Citace: dolacko 20.05.2010, 18:47
PS: Môžem vás ubezpečiť, že v domácnosti, v ktorej nemáte vn zariadenia vám naozaj nehrozí nič od el. poľa. V tejto súvislosti je zaujímavé, že výrobca prístroja odporúča jeho používanie najmä v domácnosti. ;D