Lze provozovat topnou spirálu na 110V v naší síti bez měniče?
Vítězslav Vaněk:
Při použití kondesátoru jako předřadného ,odporu' je tento kondensátor rozměrově jako odpovídající trafo akorát že se nehřeje.
JirkaSaufl:
A k tomu paralelně připojit rezistor? A zajistit nějaké "vybití" kondenzátoru..
Zbyněk Hála:
To použití kondenzátoru má 2 "mouchy" :
1) Nezajišťuje bezpečné oddělení od sítě - na rozdíl od trafa
2) V případě proražení kondenzátoru je na spotřebiči plné síťové napětí !!
To Vaněk :
A s tím zahříváním bych si nebyl tak jistý. Zkuste si spočítat ztrátový výkon na kondenzátoru při napájení spotřebiče 110V/1000W ..... Jak srazíte 120V při proudu cca 9A bez tepelných ztrát (a bez polovodičů) ?
Považuji použití transformátoru 230/110V - 1500W jako optimální řešení doplnění případnými pomocnými prvky - časový spínač, termostat, atd. Oddělovací trafo je vůbec ideální.
Osobně bych takový ohřev používal jen při velkých mrazech, takovému autu menší mrazík vůbec nevadí.
Fuk Tomáš:
Citace: Zbyněk Hála 28.10.2009, 09:25
To použití kondenzátoru má 2 "mouchy" :
1) Nezajišťuje bezpečné oddělení od sítě - na rozdíl od trafa
2) V případě proražení kondenzátoru je na spotřebiči plné síťové napětí !!
Nejen v případě proražení - v okamžiku zapojování kabelu do zásuvky se na libovolném vodiči kabelu může objevit plné síťové napětí proti kostře, a v důsledku zaměnitelnosti L a N dutinky v zásuvce může být jeden vývod topení i trvale připojen na fázi. Na takové napěťové namáhání bezpochyby nebude ani topení, ani připojovací konektor certifikovány, a proto je lepší na takové pokusy rovnou zapomenout. To samé platí i pro pokusy s diodou. Jistě tazatel nestojí o požár na autíčku s pětilitrovým motorem.
Protože je v tomto případě také zvýšené nebezpečí úrazu, a vlhkost lze určitě předpokládat, bezpečnostní oddělovací trafo, anebo trafo či měnič s propojeným ochranným vodičem na výstupu, považuji za jediná přípustná řešení. (V žádném případě ne autotransformátor.)
P.S. V čem spatřuji zvýšené nebezpečí úrazu? Snad každý, kdo má auto, se někdy hrabe pod kapotou při spuštěném motoru. V okamžiku, kdy dostane třeba i lehkou ránu od elektriky, sebou cukne, a kam při tom strčí ruku, to je úplně mimo jeho kontrolu.
dolac:
Citace: Zbyněk Hála 28.10.2009, 09:25
To Vaněk :
A s tím zahříváním bych si nebyl tak jistý. Zkuste si spočítat ztrátový výkon na kondenzátoru při napájení spotřebiče 110V/1000W ..... Jak srazíte 120V při proudu cca 9A bez tepelných ztrát (a bez polovodičů) ?
Snáď ste si nemyslel že na kondenzátore sa zrazí 120*9=1080W ?
Straty na kondenzátore sú dané predovšetkým stratovým činiteľom jeho dielektrika.
Pri kvalitnom kondenzátore budú naozaj minimálne. Tým som však nechcel povedať že toto riešenie odporúčam. To oddeľovacie trafo bude určite lepšie.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana