Myslite si, ze toto zapojenie hviezda trojuholnik je OK?

<< < (4/8) > >>

Milan O:
Pán Zihos.Určite by som odporučil dať miesto vášho 32 A Ističa motorový spúštač z nastaviteľnou tepelnou spúšťou od 10 do 16 A.Vykonávam servis CNC strojov roznych značiek a s prípadom kde by bol motor istený klasickým ističom či už B alebo C charakteristik ou som sa ešte nestretol.A budete mať potom motor istený nie 32 A istením ale len max.16 čo je určite vhodnejšie a podľa mňa budete mať po probléme.

Lubomír Jindra:
Citace: Martin Kurka  17.09.2009, 08:59

O tom že se nepotkávají svědčí pokus s odpojeným motorem.Tady se potkávají ne stykače, ale proudy, protože na odpadlém stykači ještě okamžíček hoří oblouk způsobený extrémně velkou indukční zátěží - asynchronním motorem napájeným sníženým napětím a přitahující stykač již sepnul.


Doplním - pro účely spouštění motorů Y/D (a jiné) se používají stykače se spožděnými pomocnými kontakty, takže postavit "jen tak" spouštění Y/D z nějakých stykačů a použít "nějaké" pomocné kontakty může být špatně a upozorňuji, že to zpoždění na stykačích nebylo nijak zvláště označené (nevím jak dnes),  prostě bylo třeba vědět, které to jsou svorky podle údajů z katalogu.

Osobně to neřeším, osvěčilo se mi dodávat kompletní sestavy tří stykačů včetně časového relé od výrobce - vždy naprosto bez problému  :)

Miroslav Revús:
Možno s krížikom po funuse, ale predsa:

Pretože boli motory prevíjané viackrát, navrhol by som skontrolovať zapojenie vinutí vo svorkovnici.

U1  V1  W1

V2  W2  U2

Už sa mi viackrát stalo, že neboli cievky správne zapojené. Pri chode vo hviezde je to jedno a motor beží, ale pri trojuholníku to nespolupracuje .

Dobiáš Miroslav:
No vidíte pánové, jak vám to jde. Dobrých elektrotechnik ů je dost. Jen se tak trochu bojí ozvat. V jádru se dá s Vašimi návrhy souhlasit. Ale nikdo z vás si nevšiml chybného osazení tepelné ochrany a zcela chybného osazení jističe. Ochrana pokud je osazena podle schématu musí mít poloviční hodnotu, jinak nic nejistí (tedy přetížení) doporučoval bych osadit tuto ochranu před stykačovou kombinaci a pak je možné osadit jištění s charakteristik ou D (lépe pojistku aM, proti zkratu).  Vše ale musí projít výpočty, tak jak je již několik let avizuji. Ale vzhledem k tomu, že se jedná o lehký rozběh a motor 10kW (ev. 7.5kw),  vůbec bych neřešil rozběh Y-D a vše bych rozeběhl rovnou do D. (v případě, že to snese předřazená síť, asi to bude v pořádku, když to autor zkoušel) Co se mně ale nezdá je neúměrné ohřátí motoru. Pokud je vše v pořádku v zapojení, a jedná se pouze o teplotu prostředí,  osadil bych motor s vyšším výkonem. Poběží s nižším proudem než je jmenovitý, nebude se tolik hřát a navíc se zvětší ochlazovaná plocha, tím by se měla snížit jeho teplota. 

Zihos:
Takze pani predstavte si ze po prejdeni si vsetkych spojov teda rozvadzac krabica pred motorom prechod na CGSG kabel ocka na svorkovnici motora viz obrazok Cele spustanie islo. Opakujem islo, niekolko dni to islo s tym ze niekedy istic "spadol" teraz, uz spadne pri kazdom spustani.K poslednemu prispevku chcem povedat resp. pripomenut uz povedane.Jeden z motorov sa rozbehne priamo do D, ale ked vlozim prepojky Y tak spadne istic,ten druhy sa nerozbehne ani Y/D ani priamo do D.Meranim A kliešťovým ampérmetrom(amp.bez zachycovania špičiek) som zistil  nasledovné: Pri normalnom behu je to okolo 8,4A pri rozbehu niečo cez 15A. Teda absolutne uz nechapem. Mimochdom niektore spoje boli naozaj uz trochu pošahané viz druhy obrazok.Vsetky som presiel opravil.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana