Jaký jistič použít pro 4kW třífázový elektromotor?
Martin Kurka:
Citace: David-nj 05.09.2016, 21:26
Nové stýkače a trafo zapojoval elektrikář, ale už nevěděl co s tím pořád nic nereagovalo, tak ho napadlo, jestli třeba není slabé napětí (24V), nebo slabé stýkače 12A pro pomocné obvody - jestli to není pro ten motor slabé.
Já to vidím na slabé odborné znalosti elektrikáře. Hodně slabé.
Já vím, opravdový odborník vám od toho utekl, protože onen vrátek je bastl samodomo. Je použit výtahový motor, který je stavěný na jiné prostředí, než je stavba. Tady stačí z přepravovaného kolečka vyšplouchlý cákanec malty, který zapadne na jho nebo obložení brzdového elektromagnetu a výtah nezabrzdí. Naštěstí je výtahová převodovka hodně samosvorná a pád nebude tak rychlý. U stavebního vrátku nemá co dělat ruční kolo pro spouštění kabiny, ruční odbržďovač a nemá co dělat zde otevřený výtahový motor s ventilací u země. Stavební prach se od země krásně natahuje na vinutí a izolace je v háji. O řadiči lana, krytí rozvaděče vyrobeného z pozink plechu, ovládacím kabelu místo v gumě v lehkém nemrazuvzdorné m provedení PVC nemluvě. K tomu je ovládací kabel tažen v těsném sousedství nezakrytých rotujících součástí. Nazvat T6 ovladač hlavním vypínačem je také funkční zoufalost.
Nezakrytí rotujících částí jako je ono ruční kolo, spojka a hlavně lanový buben - takové bezpečnostní minely naštěstí už nejsou v provozech k vidění.
Takže odhaduji, že i schéma bude podivné a budou mu asi chybět nekteré bezpečnostní blokace.A nyní chcete pomoci rady na dálku ten koupený nebezpečný bastl zprovoznit.
Nezlobte se, ale na stavobazarech se nachází poměrně dost profi vrátků pro stavební výtahy, tohle je exponát do muzea kutilství hned vedle sekačky na trávu ze staré ždímačky.
Pokud koupíte profi vrátek ve vrakovitém stádiu elektriky, ale dobrém stavu mechaniky, pak již nyní na "opravu" koupení tarfo a nové stykače a tažné lano využijete.
Vrátek je dvojí vyhražené zařízení. Elektrické a zdvihadlo. A kdo se v tom nevyzná, udělá škodu a průšvih.
Když to bude profi výrobek už seženete někoho, kdo dělal nebo dělá výtaháře, nebo ve fabrice opravuje jeřáby a elektrické kladkostroje.
Nejenže dá zapojení do pořádku, zde ještě ověří všechna havarijní a ochrnná zastavení. Seřídí vám správně brzdu, zkontroluje blokace od zacuchání lana, seřídí proudové ochrany podle skutečné nosnosti atd. Jestli si myslíte, že to máte OK, tak co například ten chybějící (ulomený) hříbek na tlačítku nouzového zastavení, a směrové tlačítko bez hmatníku? Taková závada nenechá odborníka klidného a bez něj dílo nepředá. Chybějící hmatník tohoto typu tlačítka způsobuje mechanické zaseknutí tlačítka v stisknuté poloze. A chybějící terč pak zpomalí reakci obsluhy pro zastavení. A zatím vrátek jede a jede.
Hlavní cíl je mít už z principu konstrukci mechaniky správnou podle pravidel stavebního stroje i zdvihadla. Pak teprve rekonstruovat elektriku.
IM:
Citace: Martin Bauer 04.01.2008, 08:45
To Faltus:
Souhlasím s vámi, nic méně jistit motor budeme dle příkonu, to znamená že vzorec jsem napsal až na P - místo Pp správně.
Blbě, a proto nikomu neraďte! (zle)
Navigace
[0] Index zpráv
[*] Předchozí strana