Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  Oblast řešení teoretických úvah
| | |-+  Vysvětlíte mi prosím vztahy napětí mezi fázemi a zemí?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Vysvětlíte mi prosím vztahy napětí mezi fázemi a zemí?  (Přečteno 12381 krát)
Anonym
« kdy: 07.12.2007, 07:44 »

Jsem začinající elektrikář a pravidelně se koukám na Vaše stránky, ale nemohu pochopit  teorii..

http://elektrika.cz/data/clanky/clanek.2004-12-30.8131490438/view?searchterm=rozvod%20400V

na téhle stránce se vysvětluje 400V/230V, ale nějak mi to nejde do hlavy.
Na obrázku Napětí ve čtyřvodičové soustavě
(obr. 4). ukazuje 3 fáze L1 L2 L a N   

Pokud já spojím L1+L2= 400V, L2+L3=400V, L3+L1=400V + PE +Pen tak mám 400V to ještě chápu, ale...

pokud mám 3fáze a já spojím L1+L2 a za tím spojím L1+N=230V, tak podle toho obrázku pokud to spojím za tím, tak se to zapojí na 400V?

Nějak mi to hlava nebere...230V a F1+N to chápu, ale rozvod 400V to mi nějak uniká...


* 400V.JPG (21.53 KB, 578x390 - prohlédnuto 803 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Tomas elektrikar
« Odpověď #1 kdy: 07.12.2007, 09:48 »

no je to jednoduche kdyz das V-metr na L1 a druhy konec na N(PEN) namneřís napětí 230V a to i kdyzpripojis na L2 a N(PEN) a nebo L3 a N(PEN).
Pokud V-metr připojíš na L1 jeden konec a druhý konec na L2tak zmněříš napětí sdružené kde je 400V obdobně je to mezi fázema L2a L3 a také mezi L3 a L1.