Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?
zavesem:
Dě-kuji všem odporujícím (poklona) za to, jak hezky a urputně dokazují to, co zde tvrdím od začátku:
Rozvoj nové technologie nezáleží na lidské racionalitě a faktech, ale stojí na odporu založeném na našich lidských zvyklostech.
I kdyby elektromobil na barel ropy ujel 10x dál než ropomobil, postoj společnosti k "novému" by nebyl o moc jiný, vždyť přece ta naše stará dobrá vozítka máme tak rádi.
Přeji krásné dny :)
Jan Franěk:
Naposledy
Trvám na tom, že elektromobil i čmoudík, spotřebují na ujetí jedné konkrétní vzdálenosti stejné množství energie. Samozřejmě v případě stejných a srovnatelných parametrů.
Nedovedu si představit, že by jedno auto potřebovalo dejme tomu 10kW/km a druhé 30kW/km, což vaše tvrzení tak nějak vyjadřuje a proto s ním nemohu souhlasit. Fyzika bude dost neúprosná. Těleso o stejné váze a dráze, bude potřebovat stejné množství energie k tomu, aby se posunulo, bez ohledu na to, jakou energii k tomu posunu použiji.
Jediný rozdíl mezi nimi bude ve zdroji energie, jeho ceně a efektivitě jeho získání, nebo způsobu využití.
Tedy pokud se budeme pouze o nákladech na km a podobně.
Citace: Pavell Nováák 16.03.2025, 12:34
Rozvoj nové technologie nezáleží na lidské racionalitě a faktech, ale stojí na odporu založeném na našich lidských zvyklostech.
Osobně jsem zde jasně psal, že patřím mezi podporovatele těchto aut, ale nemám rád když kterákoliv strana argumentuje nesmyslem. Prostě a jednoduše s vámi nesouhlasím (evidentně ne sám) bez ohledu na to jestli emobilitu podporuji, nebo ne
Václav Třetí:
Źákladním a nezměnitelným faktem je, že fyzikální zákony nelze ohýbat jako ty lidské.
Pan Pavell Nováák se to pokouší udělat. V neprospěch e-aut hovoří např. vyšší vlastní váha (hmotnost) vozidel. Ne nadarmo se připravuje úprava legislativy v oblasti OA, kdy kategorie ŘP B má být navýšena z 3500 kg na 4250kg.
zavesem:
Citace: Václav Třetí 16.03.2025, 15:25
Źákladním a nezměnitelným faktem je, že fyzikální zákony nelze ohýbat jako ty lidské.
Pan Pavell Nováák se to pokouší udělat. V neprospěch e-aut hovoří např. vyšší vlastní váha (hmotnost) vozidel. Ne nadarmo se připravuje úprava legislativy v oblasti OA, kdy kategorie ŘP B má být navýšena z 3500 kg na 4250kg.
Takže skutečnost, že účinnost spalovacího motoru při přeměně energie na pohyb je cca 20-50% a účinnost elektromotoru je cca 90% je ohýbání fyzikálních zákonů?
Ropoauta neumí rekuperovat kinetickou energii zpět do nádrže, ale zbůhdarma ji spalují zahříváním brzd. Elektroauta rekuperovat kinetickou energii umí, čímž ještě zlepšují výše uvedený poměr ve svůj prospěch. Tento fakt je také ohýbání fyzikálních zákonů?
Mohla by to být úloha pro základní školu :)
Naftové auto váží 1800kg.
Účinnost naftového motoru je cca 35%.
Účinnost elektromotoru v elektromobilec h je 90%.
Elektromobil umí rekuperací 25% kinetické energie získat zpět do baterií.
Jak by musel být elektromobil těžký, aby na jeho jízdu muselo být použito stejné množství energie jako pro auto na naftu?
Výsledek: elektromobil, který byl spotřebou adekvátní k naftovému vozu vážícímu 1800kg, by musel vážit 5760kg
To vždycky někdo vymyslí nějakou pitomost, třeba o váze elektromobilů a pak to ve společnosti drží jak helvítská víra (dance)
Milan Hudec:
Na pár vzorcích majitelů eauta mohu tvrdit, že oproti čmoudíku ušetří cca 1kč/1km (čmoudík vs eauto střední porovnatelné třídy).
Nákup eauta cca o 300 000 dražší oproti a zdůrazňuji srovnatelnému autu (ne tedy tendenční srovnávání el.nákupní tašky oproti pohodlí , Superbu).
Za cca.5 let provozu ušetření na servisu cca.100000, což je překvapivě vysoká položka, takže zbývá otázka za jak dlouho natočí 200000 km, po kterých budou na nule.
Tolik ekonomika.
Ekologičnost posoudit nedokáži a jak jsem uváděl, nedokáže to asi nikdo.
Zbývá nádherné téma, že to prostě někdo chce ať již z jakéhokoli dalšího důvodu, a těmto lidem fandím a přeji mnoho bezpečných km O0
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana