Vztahuje se na OSVČ školení BOZP podle Zákoníku práce?
Jiří_Hrubý:
Obecně bych předpokládal, že zaměstnávám-li sám sebe, musím vědět a znát to, co zná zaměstnavatel pro kterého pracuji jako zaměstnanec.
Namátkou tedy zákon 309/2006 Sb a přesněji nařízení 362/2005 Sb.
Kdybych neměl čerstvý přeškolení, taky si na to nevzpomenu...
GDPR:
Citace: Kamil Novák 11.03.2023, 23:13
A to s odkazem na zák.č. 309/2006 Sb.(zákoník práce).
Ten se ale na živnostníky nevztahuje. Nebo se pletu?
Citace: David Hruda 12.03.2023, 11:53
Dokud ho po něm nikdo nechce, tak podle mě nemusí.
Jedna bába povídala koukám zase jede v plném proudu. Už jsem to psal v jiném vlákně, ale pokud toto má být odborné fórum, tak by to chtělo taky trochu odbornosti, a ne jen samou dojmologii. Co takhle otevřít nějaký předpis, namísto teoretizování? Moc práce?
Zákon č. 309/2006 Sb.
Citace
§ 12
Na právní vztahy týkající se zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy, jde-li o
b) fyzickou osobou, která provozuje samostatně výdělečnou činnost podle zvláštního právního předpisu,
se vztahuje § 101 odst. 1, 2 a 5, § 102, 104 a 105 zákoníku práce a § 2 až 11 s přihlédnutím k podmínkám vykonávané činnosti nebo poskytování služeb a jejich rozsahu.
§ 13
Tam, kde se v zákoníku práce nebo v části první uvádí zaměstnavatel nebo zaměstnanec, rozumí se tím osoba uvedená v § 12.
Zákon č. 262/2006 Sb.
Citace
ČÁST PÁTÁ
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
HLAVA I
PŘEDCHÁZENÍ OHROŽENÍ ŽIVOTA A ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
(1) Zaměstnavatel je povinen zajistit bezpečnost a ochranu zdraví zaměstnanců při práci s ohledem na rizika možného ohrožení jejich života a zdraví, která se týkají výkonu práce (dále jen "rizika").