Jaký je správný postup reklamace nefunčního elektroměru a co dál??
Jan Šus.:
Přišla mě faktura za roční spotřebu v bytě. Na základě velkého přeplatku jsem porovnal předchozí faktury a zjistil jsem, že průměrnou roční spotřebu mívám kolem 1,0 MWh. Nyní je spotřeba za rok pouze 1,33 kWh. Po několika dnech je na elektroměru stále stejný stav, bohužel už je digitální tak nemůžu pouhým okem zjistit jestli se točí, nebo netočí kolečko. Svítí na něm červená ledka. Předpokládám tedy, že neměří cca od června-července 2022. Dodavatel Eon, nemůže sám od sebe zjistit průměrnou spotřebu, protože byt vlastním cca 3 roky a byl jsem u Bohemky, takže nemají historii. Co mám dělat? Nahlásit asi ano, ale jak mě budu počítat spotřebu za loňský rok? Hrozí mě něco? Elektroměr má neporušenou plombu.
Emanuel Kocián:
Citace: Jan Šus. 14.02.2023, 11:22
Dodavatel Eon, nemůže sám od sebe zjistit průměrnou spotřebu, protože byt vlastním cca 3 roky a byl jsem u Bohemky, takže nemají historii. Co mám dělat? Nahlásit asi ano, ale jak mě budu počítat spotřebu za loňský rok? Hrozí mě něco? Elektroměr má neporušenou plombu.
Odečty, měření a tak, jsou problém distributora (EG.D) - a ti historii mají. Nebo si snad myslíte, že vám ten elektroměr fyzicky odečítal někdo z Bohemky?
Možnosti jsou v zásadě dvě: Buď se nad tím mávne rukou - což si myslím už je nepravděpodobn é, jelikož stav trvá půl roku (to by muselo být jen pár hodin/dní), a nebo se provede dopočet na základě historie.
Pokud to nahlásíte jako poruchu elektroměru, tak vám nehrozí nic. Proč by mělo? Je v zájmu distributora, aby mu lidi takové věci co nejdříve hlásili a ne to naopak zatloukat.
Martin Škopek:
Nastane standardní postup distributora.. . Přijede technik ověřit funkčnost elektroměru a podezření na neoprávněný odběr. Protože zjistí nefunkčnost elektroměru, tak jej hned vymění. Pokud demontovaný elektroměr má všechny úřední plomby, tak to dál neřeší, pokud je podezření na neoprávněnou manipulaci s elektroměrem, je zpravidla přizvána PČR ke zdokumentování stavu a elektroměr v zapečetěné krabici je odeslán soudnímu znalci z odvětví mechanoskopie a následně na zkušebnu.
Pokud byl pouze nefunkční, provede distributor opravné vyúčtování (přes prodejce).
§ 12 odst. 5) vyhl. 359/2020 Sb.:
(5) Závada měřicího zařízení se prokazuje protokolem autorizované zkušebny nebo zprávou o závadě měřicího zařízení vyhotoveným provozovatelem přenosové soustavy nebo provozovatelem distribuční soustavy.
§ 7, odst. 4):
(4) Nejsou-li v případě prokazatelné závady měřicího zařízení, při opravě chybných hodnot nebo při doplnění chybějících hodnot dostupné údaje zaznamenané měřicím zařízením, provede provozovatel přenosové soustavy nebo provozovatel distribuční soustavy výpočet náhradních údajů o odběru nebo dodávce elektřiny a o jejím průběhu. Tento výpočet bude proveden na základě protokolu autorizované zkušebny nebo zprávy o závadě měřicího zařízení podle výše odběru elektřiny v předcházejícím srovnatelném období při srovnatelném charakteru odběru elektřiny, v němž byl odběr elektřiny řádně měřen, nebo dodatečně podle výše odběru nebo dodávky elektřiny zjištěné na základě kontrolního odečtu v následujícím období.
Jan Šus.:
Mám doplňující dotaz:
Na smlouvě mám jistič 1x25A, sazba D02d. Včera při výměně mě nainstalovali jistič 1x15A a večer jsem obdržel email, který je napsán velmi tendenčně až lživě ze strany Edg, cituji:
Vážený pane Š.,
při kontrole Vašeho rozvaděče na adresexxxxx, Blansko, 678 01 (číslo EAN xxxxxxxx) jsme zjistili, že máte namontovaný hlavní jistič před elektroměrem s hodnotou 1x15 A. Smlouvu o připojení máte s námi ale uzavřenou na jinou hodnotu - 1x25 A.
Upravili jsme proto hodnotu hlavního jističe ve Smlouvě o připojení podle toho, co máte ve Vašem rozvaděči. Nyní je tedy hodnota hlavního jističe ve Vaší smlouvě v souladu s hodnotou na místě v rozvaděči.
Tímto je všechno v pořádku a nemusíte již nic dalšího podnikat.
Přejeme vám pěkný den.
EG.D, a.s.
Na protokolu o montáži je uvedeno, že původní jistič je 1x25A nový 1x15A. Je to normální že to takto dělají, nebo montér neměl správný alektroměr, tak to sám o sobě změnil? U montáže jsme nebyl, výměnu mě oznámil pouze telefonem, že už je hotová, přijel o cca 3 hodiny dřív než jsme byli dohodnuti a chtěl jsme u toho být.
Mám to reklamovat? Co když v budoucnu budu potřebovat příkon 25A, budu muset v budoucnu zaplatit poplatek za zvýšení příkonu? Je snížení příkonu spojeno se snížením základní platby? Jaký je optimální příkon do 2pokojového bytu 60m2 pro mladou rodinu?
Miroslav Revús:
Citace: Jan Šus. 23.02.2023, 07:28
Vážený pane Š.,
při kontrole Vašeho rozvaděče na adresexxxxx, Blansko, 678 01 (číslo EAN xxxxxxxx) jsme zjistili, že máte namontovaný hlavní jistič před elektroměrem s hodnotou 1x15 A. Smlouvu o připojení máte s námi ale uzavřenou na jinou hodnotu - 1x25 A.
--------------
Na protokolu o montáži je uvedeno, že původní jistič je 1x25A nový 1x15A.
To ako FAKT??
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana