Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Které další funkčnosti byste přivítali v IP rozhlasových ústřednách?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Které další funkčnosti byste přivítali v IP rozhlasových ústřednách?  (Přečteno 5176 krát)
Kamil Toman
*
Offline Offline




« kdy: 05.05.2016, 10:02 »

DEXON #6: Rozhlasové IP ústředny Dexon toho umí opravdu hodně
    Zapojte ústřednu do LAN a získejte plánovače, internetová rádia, priority, relace, uživatelé, mikrofony, Mp3 playlisty, připojení k VoIP, SIP, RTP, vzdálenou správu a hromadu aplikací zdarma.
    Zdroj: zde...


   


    Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?
   
Které další funkčnosti byste přivítali v IP rozhlasových ústřednách?
   
Zaznamenáno
Otakar Dosbaba
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 06.05.2016, 10:46 »

Když už tedy padla otázka, co dále na těchto ústřednách vylepšit, tak z pohledu zvukaře právě i 100V ozvučovaček, instalační firmy a projektanta především ozvučovací techniky, si dovolím přihodit pár námětů pro vývoj budoucího typu ústředny. Sice to asi skončí jen u toho textu, ale co kdyby náhodou...  Úsměv

Ovl. prvky od leva:
- Část pro SD, USB, přepínač SOURCE - nenapadá mě nic k vylepšení.

- BASS, TREBLE: Není k dispozici blokové schéma ústředny, tak nevím, zda se korektor vztahuje jen na "hudební zdroje" a nebo i ke vstupům MIC1 a 2. Budu tedy vycházet z obvyklého způsobu zapojení, kdy je korektor společný i pro mikrofonní vstupy. Bohužel, není mi známo, proč mnoha výrobcům za ta léta nedošlo, že je toto spíše kontraprodukti vní prvek. Pro hudební podkres má samozřejmě většina uživatelů tendenci přidat na basech, což ale zároveň zhoršuje vlastnosti pro mluvené slovo, nemluvě o možnostech 100V výstupního trafa a samozřejmě transformátork ů u samotných reproduktorů, které jsou brzkým přesycením jader na nízkých frekvencích zdrojem značného zkreslení. Naopak, obvykle je potřeba na mikrofonních vstupech basy zásadně ubrat a přidat frekvence vyšší, obzvláště, když jsou na 100V rozvod připojené reproskříňky, či reprosloupy v jednopásmovém provedení. Jenže pak je zas ta hudba na pozadí, jak z telefonu.
Zkrátka, u budoucího typu ústředny by se lépe hodilo korektor BASY/VÝŠKY vypustit, místo toho VOLUME pro hudební zdroje signálu realizovat jako fiziologický regulátor ("Loudness"),  který při snižování hlasitosti basy automaticky mírně přidává).

pokračování...
Zaznamenáno
Otakar Dosbaba
*
Offline Offline




« Odpověď #2 kdy: 06.05.2016, 10:48 »

... pokračování

- MIC 1 a 2, PRIORITY: Pro každý trvale HPF cca 150Hz, min. -12dB/okt, nástrojem, (nahraditelným šroubovákem) regulovatelný zdvih 0/+12dB na frekvenci cca 6kHz, Q=1. Důležitý prvek: kompresor s nastavitelným parametrem prahu (Threshold) s indikací této funkce. Ostatní parametry kompresoru pochopitelně s optimalizací pro řeč, kompresní poměr cca 1:5. Nejlépe oba vstupy symetrické - nevím proč od této běžné a důležité praxe JPA upouští, nijak se tím dnes neušetří a zařízení to zbytečně degraduje. Vstup MIC1 z předního panelu, třeba tím jackem 6,3 i když z praktického hlediska by COMBO XLR byl vhodnější. (Já vím, design čelního panelu také hraje roli...  Úsměv )

MIC 2: symetrický! vstup na zadním panelu XLR COMBO konektorem, GAIN MIC (-60 až +6dB) zapínatelný Phantom + 48V s indikací u konektoru. TRS část konektoru (Jack) s útlumem -20dB.

Priority IN: Symetrický vstup se shodnými parametry, jako MIC2. GAIN stačí v rozsahu -40 až +6 dB / + PAD -20dB. Na vstupu DIN 7kolík: GND, audio sym. vstup, kontakt PTT (MIC ON/OFF, útlum ostatních vstupů),  napájení 24Vdc out, indikace ON.

AUX 2: přepínatelný mezi RCA (CINCH) a symetrickým vstupem XLR.  Symetrie audiotransform átorkem pro galvanické oddělení linky např. pro externí mixpult, či jiný systém.
Vhodnější řešení by byl jakýsi AUX3, nebo spíše LINE jako další poloha přepínače "hudebních" vstupů.

Když by ústředna dále obsahovala monitorovací část - např. krokováním tlačítkem by se volily poslechové body: MP3/FM-AUX1-AUX2-LINE-IP-MIC2-PRIORITY-výstup koncového zesilovače-EXT1 (ext. 100V linka)-EXT2-EXT3, které by byly vyvedeny na zadní panel např. na CINCH, ke kterému by se dala připojit malá "repro-aktivka" od PC, byl by to velmi užitečný počin. Výstup přepínače samozřejmě svázat s indikátorem vybuzení.

Dálkové elektronické spínání zdroje ústředny kontaktem mn by rovněž mnohdy přišlo vhod, zrovna tak možnost doplnit úchyty pro zástavbu do 19" stojanu.

Jsem si vědom, že DEXON nabízí mnoho dalších typů ústředen, které naopak některé z uvedených vlastností mají, ale zase nejsou "IP".  Úsměv

Tak třeba se některé postřehy budou při vývoji dalšího typu hodit.  Mrknutí

Účelem tohoto příspěvku rozhodně není nějaká kritika propagovaného zboží, ale opravdu odpověď na položenou otázku. Využívám mikro-příležitost třeba někdy v budoucnu sehnat přístroj, který na trhu dlouho nemohu nalézt a který by se opravdu do mnoha instalací hodil více, než léta opakované standardy.
Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.037 sekund, 22 dotazů.