Je vlastní zapojení sporáku závadou pro případnou reklamaci?

(1/4) > >>

Roman Reinisch:
Mám na mysli situaci, kdy si domů koupím nový sporák (moderní kombinaci, indukční desku). Jsem elektrikář, ale nepracuji jako OSVČ v oboru. V návodu stojí, že zařízení smí připojit pouze kvalifikovaný odborník a připojení musí potvrdit do záručního listu. Tedy nemám razítko, kterým bych připojení posvětil do ZL. Ano, zavolat kolegu v oboru s razítkem lze. Podle všeho ale tedy nic neporušuji a oprávnění pro to mám. Nicméně v případě poruchy a reklamace věřím, že nastane problém v servisu. Pokud se tu již něco obdobného řešilo, tak se omlouvám. Zajímá mě celá situace vlastně spíš z legislativního pohledu.

Maroš Klein:
Dôležitá je platnosť a rozsah osvedčenia. Ak tieto podmienky spĺňate, nevidím dôvod prečo by ste si nemohol záručny list potvrdiť aj sám (meno, dátum, č. osvedčenia, podpis) a zadarmo. :)
Na pečiatku mám taký názor, že vám ju urobia akúkoľvek a kdekoľvek, a je len na vás čo im do zadania nadiktujete. ;)

Jiří Novotný- Stryker:
A elektrikář, byť bez ŽL není kvalifikovaná osoba?
V podmínkách přece není psáno, že toto musí být provedeno dodavatelsky, či nějakou organizací.

František Šohajda:
Citace

Jsem elektrikář, ale nepracuji jako OSVČ v oboru. V návodu stojí, že zařízení smí připojit pouze kvalifikovaný odborník a připojení musí potvrdit do záručního listu.

To myslí asi servisního technika u nich vyškoleného (U firmy co vyrábí,dodává ten daný spotřebič).
Ne nějakého třeba elektrikáře, co dělá elektoinstalac i. Především aby poučil majitele,
jak má s přístrojem manipulovat.
(Jednou jsem se ptal na toto ,u výrobce jiného spotřebiče)

Radek Červený:
Pokud to má výrobce takto uvedeno v návodu, tak to tak bude. Možná bude lepší dotaz směřovat přímo na něj než sem.
Na straně druhé, pokud je požadavek k připojení indukční desky organizací, tak je třeba jej splnit. Elektrokotel také smím sice připojit, ale uvést do provozu jej musí servisní technik.