Jaká je priblizna cena vymeny el. rozvodu v rodinnem dome?
PetrBaned:
odhad si můžete udělat sám, ale chce to aspoň min. znalosti rozdělení obvodů (kuchyň, koupelna,pokoje,kotel,světla1,světla2 atd...) no a počítejte 100,-/m kabelu a 100,-/ks (zásuvka, vypínač) a podle obvodů se odvodí cena rozvaděče ....a dostanete se na přibližnou cenu za novou elektroinstala ci.
Jan Bocek:
Citace: Martin Rus 13.05.2015, 12:14
Na kolik by cca vysla vymena starych, hlinikovych rozvodu za med v dome o plose 130 m2. Vim, ze je to velmi obecny dotaz, ale jedna se mi o uplne pribliznou cenu, jelikoz nemam predstavu. Uvazuji o koupi domu a je to jedna z veci, kterou bych musel akutne resit, tak abych mel aspon obrazek, predpokladam, ze ani fotografie by diskutujicim nepomohli k nejakemu velmi hrubemu odhadu. Dum byl kolaudovan v 80. letech.
Prohlížel jsem fotografie na kterých jsem viděl u vstupu elměrovou skříň, možná jsou tam i jističe. Z elektriku typickou pro 80. léta. Jinak slušný domeček......
Ale chci se zeptat, jak jste došel k tomu, že je nutno vyměnit celou elektriku? to máte v ruce nějakou technickou zprávu, kde je to doporučeno? Na základě čeho je to akutní stav? Na základě špatného stavu, anebo na základě zvýšených požadavků na elektrickou instalaci?
V 80. létech jsme již dělali rozvody 3. vodičové a 5. vodičové..... a často již v husím krku s protaženými vodičemi.
Proto se to musí vidět a znát budoucí požadavky.
Kdo v tom má zkušeností, tak vám to řekne na místě jaké budou materiálové náklady a jaké výkony. Ale raději bych viděl PD a pak udělat CN....aby to nebyl takový rozptyl ceny.
Opravdu ten rozptyl může být značný, tak jak popisují kolegové. Nedávno jsem pomáhal kompletovat podobný baráček, ale byly tam vypínače kus za 999 kč a jen vyhřívané okapy a chodníky byly za 60 KKč.....myslím, že tam bylo více drátů než v překladech a v armování.
Já jsem sice řešil jen telekomunikaci, která byla dražší než ty vyhřívané chodníky.